Klanten juridische incompany cursussen VU Law Academy

Enkele voorbeelden van klanten van de VU Law Academy incompany cursussen.

Vele organisaties hebben de docenten van de VU Law Academy ingeschakeld voor een incompany cursus. Geregeld interviewen we onze klanten om u inzicht te bieden in hoe zij de samenwerking ervaren hebben:

Van Doorne

Contactpersoon: Mw. Nienke Goïnga, HR-Adviseur Learning & Development bij Van Doorne
Cursus: VU-College Tour

“De VU Law Academy organiseert vijf keer per jaar een college op dinsdag, waarbij een hoogleraar van de VU een interessant onderwerp vanuit zijn of haar rechtsgebied behandelt. De onderwerpen zijn heel divers. Het doel van deze colleges is om kennis te nemen van actuele thema's die spelen binnen het lesprogamma van de VU, maar ook om kennis te maken met de docenten.” Lees het volledige interview...

Hogeschool Leiden

Contactpersoon: Mw. Ruby Fasten, opleidingsmanager Afdeling Recht
Cursus: actualiteiten bestuursrecht, actualiteiten straf(proces)recht, basisleerstukken van het verbintenissenrecht

“Kiezen voor een incompanycursus van de VU betekent kiezen voor kwaliteit in de juiste setting, waarin de juiste toon geraakt wordt. Wij hebben daarom voor het gehele docententeam een cursus privaatrecht, bestuursrecht en strafrecht afgenomen. Onze docenten hebben uiteenlopende expertises. Het is dus een prachtige prestatie wanneer een cursus voor zo’n gemêleerde groep  zowel qua vorm als inhoud goed ervaren wordt.” Lees het volledige interview...

Gemeente Oudewater/Woerden

Contactpersoon: Mr. Peter van den Berg
Incompany cursus: Actualiteiten Algemene wet bestuursrecht, Actualiteiten Gemeenterecht en Actualiteiten Wet Gemeenschappelijke Regelingen

“Ons regionale samenwerkingsverband kiest al drie jaar voor incompanytrainingen van de VU Law Academy, met name op gebied van gemeenterecht, bestuursrecht en de Wet gemeenschappelijke regelingen. De trainingen worden afgestemd op onze behoeften en zijn van hoogwaardig niveau, en tegelijkertijd voordeliger dan open cursussen. Er was goede mix van theorie en praktijk. Door de trainingen in regionaal verband te volgen werk je bovendien samen met collega’s, die je daardoor ook na afloop van de cursus beter weet te vinden. Zo vervullen de incompanytrajecten meteen ook een netwerkfunctie.” Lees het volledige interview...

Openbaar Ministerie - Arrondissementsparket Noord-Holland

Contactpersoon: Martine Hollander, Kwaliteitsofficier van justitie parket Noord-Holland
Incompany cursus: Actualiteiten Straf(proces)recht door dr. mr. Klaas Rozemond

"We ontdekten dat de reistijd voor sommige collega’s een drempel was om mee te doen met cursussen. Door deze cursus incompany bij ons te laten organiseren konden zoveel mogelijk collega’s meedoen. Tegelijkertijd bevorderde het incompany karakter van de cursus de interactie tussen onze collega’s, waardoor ze direct samen met de stof aan de slag gingen. We kozen voor de VU Law Academy omdat deze goed was aangeschreven. Dit bleek een goede keuze te zijn: de lessen werden op professionele wijze gegeven en we konden zelf ook onderwerpen aandragen die werden meegenomen in de cursus. Daardoor waren de cursussen veel klantgerichter van aard dan wanneer we onze medewerkers bij een externe cursus hadden aangemeld. De cursussen verhoogden dan ook zichtbaar hun kennis van en inzicht in de actuele jurisprudentie. Als het budget het toelaat zeg ik dan ook: vooral doen!”

Rechtbank Amsterdam

Contactpersoon: mr. J. (Jurjen) Piena, senior rechter afdeling publiekrecht en kwaliteitscoördinator strafrecht
Incompanycursus: Getuigenbewijs van Bas de Wilde

"In zijn lezing over ‘het recht belastende getuigen te ondervragen’ slaagt De Wilde er goed in zijn uitgebreide onderzoeksbevindingen op heldere wijze voor het voetlicht te brengen. Systematisch zet hij nog eens de stappen van het ondervragingsrecht uiteen en vult deze aan met de laatste jurisprudentie van het EHRM. Op deze wijze biedt de lezing iets voor zowel de beginnende als de gevorderde strafrechter of griffier. Met de laatste stand van zaken in het achterhoofd geeft de lezing ten slotte stof tot nadenken over de vraag of de Hoge Raad wel voldoende op één lijn beslist met het EHRM."

Terug naar Home VU Law Academy

Een incompany cursus aanvragen

Wilt u weten wat de VU Law Academy voor uw organisatie kan betekenen, of heeft u al een specifieke opleidingsvraag? Neem dan contact met ons op, we maken graag een afspraak.

Ireen Schouten

Opleidingsmanager incompany cursussen
T 020 598 6255.

E  i.schouten@vu.nl

Wij bellen u terug!

Nu geen tijd om te bellen of uw vraag in een bericht te verwoorden?

Stuur ons een e-mail met de dag en het tijdstip waarop we contact met u kunnen opnemen, dan bellen wij u terug op een moment dat het u schikt.

Ben je student van een bachelor- of masteropleiding aan de VU en heb je vragen aan een docent of je faculteit?
Neem dan contact op met de studentenbalie van de VU

Portretfoto Ireen Schouten