De Campus: het bruisende middelpunt van de universiteit

Op onze campus volg je niet alleen onderwijs maar het is ook de plek waar je met je vrienden afspreekt, naar de film gaat of sport. Overdag en ’s avonds!

Het campusplein is het hart van de campus. Hier ontmoet je elkaar. Een plein waar je op één van de terrassen of bankjes kunt werken of overleggen. Er is een grand café, een bioscoop en theater, een supermarkt, koffietentjes, een bibliotheek en boekhandel. Je kunt sporten op de beachvolleybalvelden, het basketbalveld of in het sportcentrum. Maak ook eens een wandeling door de Botanische tuin Zuidas, de groene oase van de campus.

In het cultureel centrum ben je welkom bij voorstellingen en workshops en in de zomer organiseren we op het dak van het Hoofdgebouw het VU On the roof film festival.

Onze campus is een hechte gemeenschap; we vinden het belangrijk dat je je hier thuis voelt. 16% van onze studenten komt uit het buitenland. Als je op de VU studeert, ontmoet je studenten van andere opleidingen en maak je kennis met verschillende culturen.

• Wij huisvesten talent
    Doordat de gebouwen en faciliteiten op één locatie zijn, ontstaan veel nieuwe samenwerkingsverbanden tussen opleidingen en onderzoek. Juist dat zorgt voor innovatie! De gebouwen zijn modern en duurzaam en wij hebben state-of-the-art faciliteiten. Onze campus is volop in ontwikkeling en past zich aan naar de vragen en behoeftes van deze tijd.
  • Kennis omzetten in waarde voor de maatschappij
    Door de locatie in Zuidas komen onderwijs, onderzoek en bedrijfsleven samen. Ook is onze campus een unieke vestigingslocatie voor startups. Naast toegang tot hoogwaardige onderzoeksfaciliteiten en laboratoria is de nabijheid van getalenteerde en ambitieuze studenten een groot voordeel. Hiermee wordt kennisuitwisseling en samenwerking binnen een groot netwerk gestimuleerd.
  • Ontmoetingsplekken
    We hebben verschillende ruimtes op de campus waar je bij elkaar kunt komen voor debat, ontspanning, overleg en samenwerken. De studieverenigingen hebben eigen ruimtes op de campus. Hier ervaar je het echte studentenleven, ook als je nog thuis woont.
  • Bereikbaarheid
    De campus is uitstekend bereikbaar, vlakbij station Amsterdam Zuid en met tram- en bushaltes voor de deur waardoor je zowel met de (streek)bus, trein, tram als de Noord-Zuidlijn heel makkelijk naar de VU reist. Maar je kunt vanuit regio Amsterdam natuurlijk ook op de fiets naar de VU.
  • Duurzame campus
    De VU is ambitieus op het gebied van duurzaamheid. We willen bijdragen aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. De ontwikkeling van de campus gebeurt zo duurzaam mogelijk. En duurzaamheid is ook een integraal onderdeel van ons onderwijs. We streven naar een top 10 positie in het veld van internationale duurzaamheidsuniversiteiten.