Unlock Your Potential Studeer aan de VU

Politicologie studeren aan de Vrije Universiteit Amsterdam

Als politicoloog wil je de wereld veranderen en de maatschappij beter begrijpen. Overweeg jij om Politicologie te gaan studeren?

Tijdens de bachelor Politicologie bestudeer je hoe samenlevingen politiek georganiseerd zijn en op welk niveau besluiten worden genomen. Je verdiept je in thema’s als de macht en onmacht van de EU en onderzoekt de invloed van nieuwe media. In de hechte en tevens internationale community binnen de opleiding, krijg je alle keuzevrijheid om te bepalen op welke schaal jij de wereld wil veranderen.

Anders dan aan andere universiteiten krijg je aan de Vrije Universiteit Amsterdam in het eerste jaar een mix van nationale en internationale politiek. Dat geeft je niet alleen een brede start, maar ook veel keuzevrijheid. De studie is kleinschalig; de docenten zijn betrokken en er is een hechte studentenpopulatie met studenten afkomstig uit alle uithoeken van de wereld. Dat levert in de collegezaal een diversiteit aan gezichtspunten, ervaringen en culturen op waardoor je een breder blikveld ontwikkelt.

Bekijk de webpagina voor meer informatie.

Liever studeren in een internationale omgeving? Volg dan het Engelstalige traject: Global Politics.

Dit zijn onze bacheloropleidingen