Op zoek naar een juridische cursus in Amsterdam?

Juridische cursussen PAO VU Amsterdam

Bent u op zoek naar juridische cursussen die u (meer) inzicht bieden in de vraagstukken waarmee u te maken heeft als advocaat, jurist of juridisch adviseur?

Bij de VU Law Academy aan de Vrije Universiteit Amsterdam bent u verzekerd van juridische cursussen met zowel een stevige wetenschappelijke fundering als ook een hoogwaardige praktische toepasbaarheid. Aan alle juridische cursussen worden opleidingspunten toegekend, onder andere door de Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA).

• Juridische cursussen aan de Vrije Universiteit Amsterdam
    Bekijk hier ons overzicht met al onze actuele juridische cursussen en leergangen
  • Wat zijn juridische cursussen?
    Onze juridische cursussen beslaan over het algemeen een dag of dagdeel, terwijl onze leergangen (opleidingen) bestaan uit meerdere bijeenkomsten die over een langere periode worden aangeboden. Via het zoekfilter 'Vakgebied' in het linkermenu kunt u kiezen uit diverse rechtsgebieden, onder andere arbeidsrecht, bestuursprocesrecht, contractenrecht, IT en recht, ondernemingsrecht, pensioenrecht, personen- en familierecht en strafrecht.
  • Train uw juridische vaardigheden
    Bij de VU Law Academy kunt u ook juridische vaardigheidstrainingen volgen, bijvoorbeeld op het gebied van strategisch schrijven, beschikkingen schrijven of effectieve conflicthantering.

Juridische cursussen bij VU Law Academy: brug tussen wetenschap en praktijk

De juridische cursussen aan de Vrije Universiteit Amsterdam zijn altijd op wetenschappelijk niveau en hebben als doel om u verder te helpen in uw dagelijkse beroepspraktijk. Onze docenten kunnen u helpen deze vertaalslag te maken van wetenschap naar praktijk slaan omdat zij zelf op beide terreinen werkzaam zijn.

Opleidingen en cursussen bij de VU Law Academy per doelgroep:
Ons aanbod voor advocaten
Ons aanbod voor de bedrijfsjurist
Ons aanbod voor de gemeentejurist en overheidsjurist
 Ons aanbod voor juristen (overig)

Opleidingen en cursussen bij de VU Law Academy per rechtsgebied:
Opleiding en cursussen aanbestedingsrecht
Opleiding en cursussen arbeidsrecht
Opleiding en cursus contractenrecht
Cursus bedrijfsovername en bedrijfsopvolging
Opleiding belastingrecht, fiscaliteit en pensioenrecht
Cursus energierecht
Opleiding en cursus cybersecurity
Opleiding en cursus fusies en overnames (M&A)
Opleiding gemeentelijke verordening en decentrale regelgeving
Opleiding intergemeentelijke samenwerking
Cursus klimaat en klimaatverandering
Opleiding ondernemingsrecht en vennootschapsrecht
Opleiding omgevingsrecht en bestuursprocesrecht
Cursus onderwijsrecht
Opleiding en cursus pensioenrecht
Opleiding en cursus strafrecht
Juridische cursussen
Juridische opleidingen
NOvA PO punten advocatuur

Laatste update: dinsdag 21 november 2023

Snel navigeren website VU Law Academy

Postacademisch juridisch onderwijs

Heeft u vragen? Kijk dan eerst op de homepage van de VU Law Academy. Daar vindt u veel informatie over incompany cursussen, inschrijven, veelgestelde vragen en de organisatie achter VU Law Academy.