Podcast: VU-docent en studenten over ‘hot moments’ in de collegezaal

16 juli 2024
Ontdek de nieuwe podcastaflevering met universitair docent Seda Müftügil Yalcin en student-assistenten Imane Allilouch en Giovanni Stickdorn over ‘hot moments’: onverwachte, emotioneel geladen momenten door gevoelige onderwerpen, culturele verschillen of persoonlijke meningen die intense reacties kunnen oproepen. Een aflevering vol praktische inzichten voor het creëren van een veilige en ondersteunende leeromgeving, vanuit een docenten- en studentenperspectief.

Highlights van de podcast:

1. Intense interacties: hoe om te gaan met microagressies en discussies over macht en privileges?
  2. Effectieve strategieën: Seda deelt haar aanpak voor reflexief luisteren, erkenning en betrokkenheid.
  3. Neutraliteit en richtlijnen: wat zijn de uitdagingen en wat is het belang van een persoonlijke benadering?
  4. AI en onderwijs: de beperkingen van AI-advies en het belang van empirische studies.

Beluister de podcast op Spotify!

Geen tijd om te luisteren? Lees dan de tips voor een mixed classroom of didactische tip 50 over het omgaan met hot moments