Onderwijs Onderzoek Actueel Over de VU EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU for Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Verbinding maakt verschil
Israël en Palestijnse gebieden Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Onderwijs Showcase: maak je les interactief met 1 korte groepsopdracht

Delen
2 juli 2024
Wil je je lessen interactiever maken? Probeer dan eens buzzgroepen, zoemgroepen of buzzduo's! Deze Mixed Classroom-techniek laat je studenten in 5-10 minuten op een gestructureerde manier nadenken over lastige vragen.

Perfect voor het bespreken van moeilijke concepten of controversiële onderwerpen, zorgen ze voor levendige discussies en kennisuitwisseling. 

Je kunt deze methode inzetten aan het begin, tijdens, of aan het eind van je college. Dit helpt studenten om snel bij de les te komen of om nieuwe inzichten te verwerken. Met weinig voorbereiding en geschikt voor groepen van 2-5 studenten, is dit een effectieve manier om iedereen actief mee te laten doen. Wil je weten hoe je dit in je lessen kunt toepassen? Lees het stappenplan.

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas Digitale toegankelijkheid

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam