Blik op het cursusaanbod 2025

8 oktober 2024
Vanaf 24 oktober is het cursusaanbod van januari t/m mei 2025 bekend. Speciaal voor de lezers van de HOVO-nieuwsbrief lichten we alvast een tipje van de sluier op.

Cursussen januari - mei
In de eerste maanden van 2025 kunt u kiezen uit een diverse reeks cursussen, waaronder een unieke collegereeks over ‘750 jaar markante Amsterdammers’. Daarnaast zijn er cursussen op tal van kennisgebieden: van 'De intelligentie van honden en katten' en 'Nederland waterland' tot 'Slavernij aan de Wilde Kust', 'Nieuwe inzichten in de Nederlandse bezettingsgeschiedenis', 'Amerika in de 21e eeuw', 'Boeddhistische soetra’s' en 'Wat is giftig?'. Ook vindt u in het cursusprogramma cursussen over confrontaties met het lichaam, het Italiaanse maniërisme, de encyclopedie van de economie, en Hegel.

Het aanbod is breed en omvat zowel korte als langere cursussen, variërend van vier tot tien bijeenkomsten. De meeste cursussen worden fysiek aangeboden op de VU, maar er zijn ook enkele online opties. Het volledige programma is vanaf 24 oktober beschikbaar.

Leergangen en studiedagen
Daarnaast zijn er leergangen op het gebied van kunstgeschiedenis, filosofie, psychologie en geschiedenis. En natuurlijk biedt HOVO Amsterdam ook komend voorjaar weer enkele inspirerende studiedagen aan, zoals over de sociale mens, het Paasoratorium van J.S. Bach en Berlijnse kunst en architectuur vanaf 1918.

Bekendmaking programma
Op 24 oktober stuurt HOVO Amsterdam een e-mail met daarin de link naar de online bladerversie van de cursusgids en naar het programma op de website. Heeft u voorkeur voor een gedrukte gids? Deze ontvangt u vanaf 25 oktober.

Meer informatie

Ga naar de pagina Praktische informatie en contact voor informatie over aanmelding, annuleren, MijnHOVO, voorzieningen en bereikbaarheid van de VU campus, en andere praktische zaken.

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU

Onderwijs Studiegids Canvas Studentenbalie

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas