Academic Startup Competition op de VU

11 december 2023
Donderdag 14 december 2023 vindt de tweede selectieronde van de Academic Startup Competition plaats aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Vijfenveertig geselecteerde academische start-ups presenteren zich dan aan een deskundige jury van (internationale) investeerders en bedrijven. De VU stimuleert en faciliteert deze ondernemende activiteiten.

De start-ups die in de race zijn om een van de beste academische start-ups te worden, maken kans op workshops, promotietraject en peer-to-peer learning om de oprichters te helpen de groei en schaalbaarheid van hun bedrijf te versnellen. De deelnemers maken kennis met het innovatie-ecosysteem en de kans om een netwerk van peers, experts en mentoren te ontwikkelen. Nu presenteren zij zich in de tweede selectieronde.

De VU-start ups die zich presenteren zijn: Incircular B.V., Madglove Amsterdam, MycoFarming, De Spiegelonderzoek en Veridis Technologies.

Eerdere VU-startups die door Academic Startup Competition tot de tien meest innovatieve startups van Nederland behoorden zijn Findest in 2019 (#OAJ 2020 | Findest - YouTube) en Digi.Bio in 2020 (Lees het interview op: Ondernemen op de VU Campus - Vrije Universiteit Amsterdam en op Youtube Digi.Bio vindt snel de naald in de hooiberg bij cellenonderzoek - YouTube).

De voorzitter van het CvB van de VU Margrethe Jonkman opent het evenement dat een voorbeeld is van hoe we kansen kunnen benutten, lef tonen en experimenteren, om meerwaarde te creëren voor de samenleving.  Lees meer over het VU-speerpunt ondernemend.

Meer informatie over de Academic Startup Competition – Get connected

IXA-VU