Lees alles over dit onderwerp in de LibGuide Manage your personal profile in Pure
Meer in het algemeen:
Iedere VU persoonlijke pagina in PURE bestaat uit de volgende items:
Algemene gegevens
Als eerste worden de basisgegevens getoond. Dit gaat om de naam van de wetenschapper, het mailadres en een foto. Het is mogelijk om deze gegevens aan te vullen met bijvoorbeeld telefoonnummer, adres en kamernummer Daarnaast is het mogelijk om links op te nemen naar LinkedIn, Twitter, Facebook en andere persoonlijke of aan onderzoek gerelateerde webpagina’s zoals Scopus profile, Mandley, Research Gate, Google Scholar etc.
Personal profile
Geef hier bij Personal Information een profilerende omschrijving van jezelf (niet alleen wat je academische functie is maar ook je inhoudelijke functie m.a.w. wat je expertise is). Je kunt diverse onderwerpen aanvullen, zoals research, teaching en education. Laat vooral weten waar je op dit moment onderzoek naar doet. Er kunnen facultaire richtlijnen zijn, vraag deze na bij de facultaire beleidsmedewerker onderzoek of laat je adviseren door de facultaire communicatiemedewerkers. En maak vooral gebruik van de mogelijkheid om trefwoorden toe te voegen.
Organisational affiliations
Dit betreft je HRM-aanstelling (faculteit en afdeling), onderzoeksprogramma’s en de onderzoeksinstituten waar je deel vanuit maakt. Je HRM-aanstelling is bekend in het HRM-systeem en wijzigingen worden automatisch doorgegeven aan PURE.
Onderzoeksprogramma’s worden op twee plekken vastgelegd. De programma’s die gefinancierd worden uit de 2e en 3e geldstroom worden vastgelegd in het projectensysteem en beheerd door de projectcontrollers. Voor wijzigingen in deze programmanamen kun je contact opnemen met de desbetreffende projectcontroller. De programma’s die gefinancierd worden uit de 1e geldstroom worden vastgelegd in PURE en worden beheerd door de facultaire PURE-beheerders.
De onderzoeksinstituten worden vastgelegd in PURE. De gegevens worden beheerd door de facultaire PURE-beheerders.
Ancillary activities
Dit deel wordt automatisch gevuld met de nevenwerkzaamheden die geregistreerd zijn in het HRM-systeem. Deze gegevens kun je wijzigen via VU Service Portal: Ancillary activities.
Beheren van persoonlijke pagina’s
Na het inloggen opent de personal overview pagina. Op deze pagina staan je persoonlijke gegevens en je geregistreerde research output. Via de knop ‘edit profile’ kun je meer persoonlijke gegevens toevoegen zoals diverse ID’s (Scopus, Web of Science en ORCiD), een profielfoto, bestanden en links.
Je kunt ook profielinformatie toevoegen onder Curriculum and research description. Via de knop ‘add profile information’ kun je handmatig tekst, inclusief hyperlinks, toevoegen onder voor gedefinieerde onderwerpen.
Standaard wordt op alle persoonlijke pagina’s alle research-output getoond. Het kan wenselijk zijn om een kleinere selectie te tonen op je persoonlijke pagina. Dit kan door een Highlighted Content C.V. aan te maken. Zie voor meer informatie de tab “Het aanmaken van een Curriculum Vitae in PURE”.