Onderwijs Onderzoek Actueel Over de VU EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU for Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Vrouwen aan de top
Israël en Palestijnse gebieden Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Technisch beheer en onderhoud VU Campus

Laatst gewijzigd op 10 maart 2025
De afdeling Vastgoedbeheer van de Facilitaire Campus Organisatie (FCO) is verantwoordelijk voor de instandhouding van al het vastgoed van de VU, oftewel het technisch beheer van en onderhoud aan de gebouwen en gebouwgebonden installaties van de VU.

Onder de verantwoordelijkheid van Vastgoedbeheer valt onder andere:

  • gebouwen: bijvoorbeeld de daken, gevels, muren en vloeren (het casco), 
  • installaties: bijvoorbeeld brandblus-, brandmeld-, luchtbehandeling-, verwarming- en koelinstallaties, liften, elektrische installaties, waterleidingen en riolering,
  • sanitaire voorzieningen.

Planning en uitvoering

Het vaststellen en plannen van de onderhouds- en beheerwerkzaamheden vindt plaats op basis van een meerjarige onderhoudsplanning (MJOP). Zaken als continuïteit, comfort, veiligheid, energieverbruik spelen bij het bepalen van de werkzaamheden een belangrijke rol. De werkzaamheden variëren van kleinschalige reparaties en het verhelpen van storingen, tot het uitvoeren van groot onderhoud.

(Onderhouds)werkzaamheden altijd in overleg

FCO houdt bij de uitvoering van het werk zoveel mogelijk rekening met de gebruikers van de ruimte. Voor aanvang van de werkzaamheden vindt altijd overleg plaats met de contactpersoon van de faculteit of dienst. Deze persoon wordt ingelicht over de plannen, ook wordt besproken hoe de overlast beperkt kan blijven. Eventuele gebruikerswensen komen tijdens het overleg ook aan bod.

De contactpersoon vormt de schakel tussen FCO en je faculteit of dienst. Hij/zij zorgt voor de verdere verspreiding van de informatie naar de betrokkenen. In het geval van openbare ruimten, verzorgt FCO de communicatie naar de gebruikers.

Wijzigingen aanvragen? Onderhoud aanvragen voor een eigen installatie?

Onderhoud aan VU-gebouwen, gebouwgebonden installaties en sanitair behoort tot de standaarddienstverlening van FCO. Wil je een aanpassing in een gebruiksruimte of onderhoud aanvragen? Heb je aanvullende wensen of wil je een storing melden? Lees dan verder op onderstaande pagina’s.

Heb je vragen?

Neem contact op met de FCO Servicedesk

Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur Telefonisch bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 20.00 uur
Hoofdgebouw KC01b
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas Digitale toegankelijkheid

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam