Kleine technische aanpassing (KTA) aanvragen (Direct regelen)

Direct regelen
Laatst gewijzigd op 28 september 2022
Wil je een technische aanpassing (KTA) voor een ruimte aanvragen, zoals een whiteboard of posters laten ophangen/verplaatsen, een wand laten schilderen of je bureau laten verstellen? De Facilitaire Campus Organisatie (FCO) regelt het voor je.

Wees je ervan bewust dat alleen Vastgoedbeheer FCO bevoegd is om technische en bouwkundige werkzaamheden uit te (laten) voeren op de campus. Zij is verantwoordelijk voor het vastgoed van de VU, oftewel het beheer van en onderhoud aan de gebouwen en gebouwgebonden installaties van de VU.

KTA aanvragen die je kunt indienen, zijn bijvoorbeeld:

• stopcontacten (ver)plaatsen
  • kabels wegwerken
  • schilderij ophangen
  • whiteboard ophangen
  • bureau verstellen
  • tapijt leggen
  • schilderwerkzaamheden

Prijzen en levertijd

De prijs van de aanpassing wordt bepaald op basis van gewerkte uren en gebruikte materialen. Complexe werkzaamheden worden voorbereid door een projectmanager. Soms is het nodig werkzaamheden uit te besteden. Wanneer werkzaamheden naar verwachting meer dan € 1.000,- kosten, wordt een kosteninschatting afgegeven. De levertijd verschilt per situatie en gaat altijd in overleg.

Aanpassing aanvragen?

Let op: bij kleine technische aanpassingsverzoeken is goedkeuring van de budgethouder van jouw dienst of faculteit nodig. Nadat je het webformulier hebt ingevuld en verzonden, wordt je aanvraag doorgestuurd naar degene die moet autoriseren. Meestal is dat je direct leidinggevende. Nadat deze persoon je aanvraag heeft goedgekeurd, wordt je melding in behandeling genomen.

Storing melden?

Heb je de indruk dat de lucht- of verwarmingsinstallatie in je werkomgeving niet naar behoren functioneert? Of doet de zonwering het niet? Dan gaat het in feite om een storing, defect of ongemak.

• Medewerkers en studenten melden dit via de Serviceportal.
  • Ben je externe (bijv. huurder op de VU Campus) en/of niet in het bezit van een VUnet ID? Gebruik dan de Serviceportal extern.