Kom naar de Sustainability Talks 10 oktober 2024 18:00 - 20:30

Wie zijn de change makers van de toekomst? En wat kan je zelf doen om je steentje bij te dragen voor een betere wereld? Laat je inspireren!

Wie zijn de change makers van de toekomst? En wat kan je zelf doen om je steentje bij te dragen voor een betere wereld? Laat je inspireren door de sprekers die jouw vertellen over hoe je de wereld duurzamer en mooier kunt maken.

Er zijn tal van mensen die laten zien dat het anders kan. Aan de VU en daarbuiten zetten wetenschappers, studenten en burgers zich in voor een betere wereld. Sustainability Office VU, Amsterdam Sustainability Institute en Young Green Business Club Zuidas nodigen een aantal van changemakers uit om tijdens Dag van de Duurzaamheid 2024 te spreken om jouw meest prangende vraag op het gebied van duurzaamheid te beantwoorden.

Het evenement wordt officieel geopend met een keynote speech van Faiza Oulahsen (KPMG), die het verhaal zal delen van haar activisme, milieuverandering en verandering. Na een Q&A met het publiek presenteren drie lokale changemakers hun visie op effectief veranderen en hoe zij erin geslaagd zijn dit persoonlijk te bereiken - Magnus Skår (Young Green Business Club Zuidas / Deloitte), Esther Kokmeijer (beeldend kunstenaar) en Krista Boots (MSc Politicologie student VU Amsterdam / Partij voor de Dieren & Jonge Klimaatbeweging).

Het laatste onderdeel van het officiële programma omvat een interdisciplinaire dialoog tussen Magnus, Esther, Krista en Tabitha Saliba (oprichter Green Office VU & oprichter Green Office Gemeente Amsterdam), gemodereerd door Nienke de la Rive Box.

De avond wordt afgesloten met een borrel en een netwerksessie tussen onze deelnemers.

We kijken er naar uit je daar te zien!

18:00 - 19:00 Inloop & vegan diner

19:00 - 19:10 Opening van de Sustainability Talks

19:10 - 19:30 Keynote door Faiza Oulahsen met Q&A

19:30 – 20:30 Flash talks door change makers, gevolgd door een interdisciplinaire dialoog

20:30 - 21:30 Borrel & networking

Maak kennis met onze keynote spreker: Faiza Oulahsen

Faiza Oulahsen werkt als Associate Director duurzaamheid bij KPMG en helpt organisaties bij de transitie naar een duurzaam bedrijfsmodel. Voordat ze bij KPMG kwam, was ze Greenpeace NL Program Director waar ze zich inzette voor klimaatactie - van VN-klimaattoppen tot rechtszaken over het klimaat. In 2013 trok Faiza de aandacht nadat ze in Rusland was opgepakt voor een vreedzaam protest bij een boorplatform. Ze studeerde Politicologie aan de VU.

Over Kom naar de Sustainability Talks

Startdatum

• 10 oktober 2024

• 18:00 - 20:30

• Auditorium, Hoofdgebouw
  • (1e verdieping)

• De Boelelaan 1105
  • 1081 HV Amsterdam

Georganiseerd door

• Sustainability Office VU, ASI, GO VU & YGBC.

Taal

• Engels

Maak kennis met de sprekers

Esther Kokmeijer is momenteel woonachtig in Rotterdam en werkzaam wereldwijd. In haar werk als beeldend kunstenaar richt Kokmeijer zich vooral op de ‘Global Commons’, de mondiaal gedeelde natuurlijke hulpbronnen van de aarde; de oceanen, de atmosfeer, het universum en Antarctica. Het thema water in al zijn verschijningsvormen, zoals vloeibaar ‘water’, gasvormig ‘damp’ en vast ‘ijs’, speelt al enkele jaren een grote rol in haar werken.

Krista Boots  is Masterstudent Politicologie aan de Vrije Universiteit en actief binnen de Partij voor de Dieren en de Jonge Klimaatbeweging. Haar focus ligt op het afschaffen van fossiele subsidies en het promoten van duurzame, sociaal rechtvaardige beleidsmaatregelen. Door haar reizen in Australië en Nieuw-Zeeland ontwikkelde ze een diep bewustzijn over klimaatverandering. Krista zet zich in voor een duurzame wereld en benadrukt het belang van intersectionaliteit en rechtvaardigheid binnen de klimaatbeweging.

Magnus Skår is lid van de Young Green Business Club Zuidas, waar hij bijdraagt aan de overtuiging dat er meer gedaan kan worden om duurzaamheid op de Zuidas te bevorderen. Magnus werkt aan de productie van zakelijke initiatieven die de kracht hebben om deze grote bedrijven van binnenuit te veranderen.

Tabitha Saliba richtte tien jaar geleden de Green Office VU op en werd de eerste programmamanager. Na haar afstuderen startte ze ook een Green Office bij de gemeente Amsterdam om de verduurzaming te bevorderen. Nu is ze manager bij het Ingenieursbureau van de gemeente Amsterdam, verantwoordelijk voor de duurzaamheidsstrategie van bouwprojecten. Ze studeerde Rechtsgeleerdheid aan de VU en ontwikkelde haar passie voor duurzaamheid als bestuurslid van de SRVU Studentenbond.

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU

Studie

Onderwijs Studiegids Canvas Studentenbalie