Onderwijs Onderzoek Actueel Over de VU EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU for Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Verbinding maakt verschil
Israël en Palestijnse gebieden Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Werken aan betere dienstverlening

Een update van de VUture werkgroep Dienstverlening
Hoe optimaliseer je de dienstverlening? Hoe zorg je voor betere vindbaarheid? En hoe voorkom je silo-denken als de dienstverlening vanuit meerdere eenheden wordt aangeboden? Aan de hand van deze vragen heeft de werkgroep dienstverlening afgelopen periode leidende principes opgesteld waaraan toekomstige dienstverlening moet voldoen: 
  1. Dienstverlening is bekend, goed vindbaar en toegankelijk
    We streven ernaar de dienstverlening zo laagdrempelig mogelijk te maken. Dat wil zeggen op één plek, met één zoekmachine en één chatbot.

  2. We bieden diensten integraal aan
    Dus als een product of dienst door meerdere eenheden wordt geleverd, zorgen we ervoor dat de gebruiker daar geen last van heeft.  

  3. We maken onze dienstverlening, toekomstbestendig en in staat zich continu te verbeteren​.
    Belangrijk hierbij is het betrekken van de gebruiker en daadwerkelijk iets doen met de evaluatie uitkomsten.

  4. We uniformeren de vraagkant
    Om goede dienstverlening te kunnen bieden, helpt het om grip te krijgen op de grote diversiteit aan vragen, zonder uit het oog te verliezen dat er soms maatwerk nodig blijft.

  5. Dienstverleners en gebruikers gedragen zich professioneel, onderling en naar elkaar
    Het lijkt een open deur maar zowel de aanbieder als de gebruiker stelt zich professioneel op in houding en gedrag.  
  6. We houden ons aan de gestelde kaders

 

 

Overzicht best practices samenwerkingsverbanden o.b.v. leidende principes

De leidende principes in praktijk

Samen met collega’s die er in hun dagelijks werk bij betrokken zijn, zijn we daadwerkelijk gestart om de bovengenoemde principes toe te passen. Onderstaande teams werkten al via deze principes en vormen een inspiratie voor andere dienstverlening.

NerDS: Lees op de pagina van Network Research Data Support wat zij precies doen. Bijvoorbeeld het uitgeven van de Research Data Management (RDM) monitor. Je leest er meer over op de RDM Monitorpagina.

LLO: Lees op de pagina Leven Lang Ontwikkelen aan de VU hoe zij te werk gaan.

CTO: Lees op de pagina van onze Centrale Toetsorganisatie wat zij precies doen en hoe.  

VU Overlegstructuur Onderwijs: zie voor meer informatie de uitvergroting van bovenstaand plaatje.

Leren van elkaar

Wij kunnen van deze teams leren en gebruikmaken voor de oplossingen waaraan we momenteel werken. Download hier het overzicht in pdf om deze te vergroten en te kunnen lezen.

Zo werken we aan de verbetering van de onboarding van nieuwe collega’s, het organiseren van evenementen en aan de informatievoorziening over dienstverlening. We streven ernaar om zo snel mogelijk de resultaten te kunnen laten zien van waar we mee bezig zijn. Daar werken we hard aan maar het gaat niet altijd zo hard als we zouden willen. Toch zijn we vol vertrouwen dat we in het najaar al de eerste resultaten kunnen laten zien van onze inzet. 

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas Digitale toegankelijkheid

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam