Martin Luther King Lezing 2018 door Jörgen Raymann

Live together or perish like fools

In 2018 gaf Jörgen Raymann de Martin Luther King lezing in een programma met Giovanca, Jerry Afriyie en Don Ceder.

Meerstemmigheid, sterke dialogen en openmindedness: zo kun je de Martin Luther King lezing van 4 april 2018 omschrijven. Een mooie avond waarin verschillende stemmen over de nalatenschap van Martin Luther King jr. klonken.

Raymann sprak over de relevantie van het gedachtegoed van Martin Luther King Jr. – die vijftig jaar geleden werd vermoord – voor het actuele maatschappelijke debat in onze samenleving. Zijn insteek was een directe quote uit een toespraak van King: 'We must learn to live together (…) or perish as fools'.
Naast Raymann deelden ook zangeres Giovanca, dichter Jerry Afriyie en advocaat/politicus Don Ceder hun visie op discriminatie en racisme tijdens de avond.

De Martin Luther King Lezing 2018 is een initiatief van de Stichting Martin Luther King Lezing in samenwerking met Justice and Peace, Vrije Universiteit Amsterdam, de VUvereniging en de Haagse Hogeschool.

Bekijk de samenvatting.

4 april 2018.