Dr. Marcel J.W.T. Nollen - Bestuurslid

Marcel Nollen (1963) is sinds oktober 2019 bestuurder van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Hij is onder meer verantwoordelijk voor de portefeuilles Financiƫn, HRM, IT, Vastgoed en Communicatie&Marketing. Daarvoor was hij resp. 6 jaar bestuurder van ROC Albeda en 7 jaar bestuurder van Hogeschool Inholland.

Na zijn studies Bestuurskunde (UT) en Change Management (VU) heeft hij bij verschillende bureaus gewerkt als organisatie-adviseur op het gebied van strategie, organisatievraagstukken, finance en HR in verschillende sectoren, waaronder gemeenten, IT-bedrijven, bank- en verzekeringswereld en de rijksoverheid. Naast dit werk is hij gepromoveerd op een bedrijfskundige studie aan de Tilburg University. Hierna heeft hij gewerkt in leidinggevende en directiefuncties in dienst van de ministeries Verkeer en Waterstaat en OCW. In die tijd heeft hij het AMP gevolgd aan Insead en het ABD kandidatenprogramma.

Nevenfuncties

• Secretaris Stichting Feyenoord Foundation
  • Lid Raad van Toezicht Stichting Amsterdam 750

Contactinformatie