George Borst, Business Development Lead BeNeLux, FOCUS-ON VoF

Alumnus Deeltijd Master of Science in Marketing

Mijn tijd bij Executive Education op de VU begon bij het verlangen om vanuit mijn werk meer te focussen op marketing. Dit motiveerde mij om zowel de pre-master als de deeltijd master marketing te gaan volgen. In 2020 heb ik de master afgerond. De geleerde stof komt heel goed van pas in mijn nieuwe functie als business developer waarbij ik me vooral bezighoud met het bepalen van de marketing- en salesstrategie.

Na mijn opleiding commerciële economie ben ik gaan werken in de technische sector. Daar zag ik steeds vaker dat er grote winst behaald kan worden op het gebied van marketing. Dat heeft mij gemotiveerd om me te verdiepen in dit vakgebied. VU Amsterdam was voor mij de beste keuze. Niet alleen omdat ik zelf vaak in Amsterdam ben, maar ook door het uitstekende aanzien van de Vrije Universiteit.

De deeltijd Master Marketing op de Vrije Universiteit

Ik heb erg genoten van mijn studietijd op de VU. In de pre-master en daarna de deeltijd master Marketing heb ik wetenschappelijke onderzoeksvaardigheden ontwikkeld en mijn marketingkennis flink uitgebreid. Veel hiervan pas ik dagelijks toe in mijn werk. Vooral de kennis van marktonderzoek en strategie gebruik ik continu,  bijvoorbeeld bij het opstellen van marketingstrategieplannen. Dat is iets wat we tijdens de opleiding heel bewust hebben geoefend. Zo zijn we met een organisatie een strategieplan gaan schrijven. Dat was echt superleuk en leerzaam. De studie helpt je enerzijds om op een andere manier te denken en evalueren, wat heel relevant is om verder te komen in je werkveld en daarnaast kan je die informatie ook nog is heel goed gebruiken om je resultaten te verbeteren.

Een ander positief punt aan de opleiding is dat de VU erg ondersteunend is. Wij komen na het werk naar de studie en dat kan best zwaar zijn. Gelukkig werden we keer op keer goed ontvangen door Floor: ze begeleidde ons, zorgde dat we de goede boeken hadden, dat we wisten wanneer de tentamens waren en bij de tentamens regelde ze dat er broodjes klaar lagen. Kortom, alles was heel goed geregeld, zodat wij ons konden focussen op studeren en werken.

Mijn carrièrestappen

Na de opleiding ben ik voor mijn vorige werkgever begonnen met marktonderzoek om een branding plan te ontwikkelen. Daar zijn toen bepaalde succesvolle campagnes uitgerold voor o.a. LinkedIn. Het heeft er ook toe geleid dat ik benaderd werd voor een business development functie bij een startup, ik werd gevraagd om daar de sales en marketing op te zetten. Het was een mooie kans voor mij want daarin kon ik de kennis die ik heb opgedaan in de studie nog beter gaan implementeren.

Verder heeft de opleiding mij geïnspireerd om een website met online cursussen op te zetten om daarin te ontdekken hoe ik met de stof aan de slag kan. Ik gebruik verschillende onderzoeken die in de lessen voorbij kwamen om de beste conversies voor elkaar te krijgen. Het is fijn dat ik nu precies weet waar ik die informatie vandaan moet halen.

Ik raad de deeltijd Marketing aan omdat het heel leerzaam is. Het is heel leuk, de lessen worden gegeven door hele goede meedenkende docenten, de studie heeft een internationaal karakter en de kennis is praktisch toepasbaar. Je merkt aan alles dat er een heel goed team van mensen achter zit die er alles aan doet om de opleiding nog beter te maken. Daarom zou ik iedereen die wat nieuwe impulsen nodig heeft op het gebied van marketing aanbevelen om deze studie te gaan doen.

George Borst

“De deeltijd MSc Marketing helpt je enerzijds om op een andere manier te denken en evalueren, wat heel relevant is om verder te komen in je werkveld en daarnaast kan je die informatie ook nog eens heel goed gebruiken om je resultaten te verbeteren.”

Andere alumni aan het woord