Amsterdam Research Center in Accounting

Het acroniem ARCA staat voor 'Amsterdam Research Center in Accounting' en is de naam van het onderzoekscentrum Accounting van de afdeling Accounting van de School of Business and Economics (SBE) van de Vrije Universiteit Amsterdam. ARCA is opgericht op 1 september 1998.

De missie van ARCA kan worden omschreven aan de hand van de volgende vier doelstellingen:

• ARCA's hoofddoelstelling is het faciliteren en stimuleren van fundamenteel en toegepast onderzoek op de volgende gebieden: Financial Accounting and Financial Reporting, Management Accounting, Management Control, Accounting Information Systems, en Auditing.
  • Het onderzoek van ARCA is van hoge academische kwaliteit waardoor het publiceerbaar is in internationale, kwalitatief hoogstaande, refereed tijdschriften.
  • ARCA zet zich ook in om de kloof tussen de academische gemeenschap en de praktijk te overbruggen door onderzoek in opdracht uit te voeren en door de onderzoeksresultaten onder een breder publiek te verspreiden.
  • ARCA verzorgt onderwijs en opleiding voor onderzoekers in Accounting om de kwaliteit en productiviteit van het onderzoek te verhogen.

Kijk voor meer informatie op de Engelse versie van de website.