Hieronder vind je antwoorden op meest gestelde vragen over de werkzaamheden.
Schilderwerkzaamheden 5e en 6e verdieping
FAQ werkzaamheden
-
Welke werkzaamheden worden uitgevoerd?
- Fase 1: Schilderen van draaiende raamdelen aan de binnenzijde van het gebouw. Dit is bijna afgerond.
- Fase 2: Vervangen van de rubbers en het doorsmeren en aanpassen van de ramen naar enkel kiepstand vanuit veiligheidsoverwegingen. De duur van deze werkzaamheden, zijn minder dan een uur.
- Fase 3: Indien er houtrot wordt vastgesteld, wordt dit gerepareerd. Dit kan zowel van binnenuit als vanaf de buitenzijde gebeuren. De duur van deze werkzaamheden kan variëren van een dagdeel tot een aantal dagen.
- Fase 4: De buitenzijde van de kozijnen en ramen schilderen.
-
Hoe ziet de planning eruit en hoor ik wanneer er werkzaamheden zijn in mijn kantoor?
Er is een overallplanning opgesteld, maar door factoren zoals weeromstandigheden en de volgorde waarin werkzaamheden uitgevoerd kunnen worden, is het niet mogelijk om een exacte datum per ruimte vooraf vast te leggen. Alleen bij uitzondering worden vaste data ingepland, voor onderwijsruimte, vergaderruimte en ruimtes met bijzondere apparatuur. Voor de werkzaamheden in fase 2 wordt een globale planning op voorhand gedeeld op de website.
Zodra duidelijk is wanneer jouw kantoor aan de beurt is, ontvang je hiervan tijdig bericht via de schilder of een aankondiging op de deur.
-
Waarom wordt gewerkt met zowel hoogwerkers als steigers?
Voor de buitenzijde van het gebouw is een combinatie van hoogwerkers en steigers nodig om op een veilige en efficiënte manier alle delen van de gevel te bereiken. De keuze hangt af van de locatie, de ondergrond en de bereikbaarheid van de ramen. Hoogwerkers worden flexibel ingezet, terwijl steigers nodig zijn voor langduriger werk of moeilijk bereikbare delen. In een later stadium komen er hangsteigers vanaf het dak neergelaten.
-
Waarom staan er stempels in de gangen van de D-vleugel?
De stempels in de gangen van de D-vleugel zorgen voor de ondersteuning van de steigers die bovenop het dak staan. Ze zorgen ervoor dat de belasting van de steigerconstructie goed wordt verdeeld naar de onderliggende vloeren.
-
Waar kan ik heen met klachten over geluids- en/of stofoverlast?
Voor klachten kun je terecht bij de FCO Servicedesk via frontoffice.fco@vu.nl of 020 598 57 77. Vermeld hierbij duidelijk je locatie (verdieping, vleugel en kamernummer), zodat we gericht actie kunnen ondernemen.
-
Wanneer kan ik mijn bureau weer terugschuiven naar de originele plek?
Deze worden na de werkzaamheden teruggeplaatst door de afdeling Logistiek, tot die tijd is het belangrijk dat de schilders en andere werklieden goed bij het raam terecht kunnen. Graag ook rekening houden door geen losse spullen voor het raam te plaatsen.
-
Mijn zonwering is eraf gehaald aan de binnenzijde, wanneer wordt dit weer teruggeplaatst?
De binnen zonwering wordt na afronding van de werkzaamheden in jouw ruimte teruggeplaatst.