Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Formulieren voor het aanvragen van facilitaire producten en diensten

Wil je bezoek aanmelden, een ruimte reserveren of bijvoorbeeld vloeibaar stikstof bestellen? Doe dit via de Serviceportal!

FCO levert de facilitaire dienstverlening en zorgt voor het onderhoud op de VU Campus. Wil je extra dienstverlening aanvragen, een ruimte reserveren of een melding doen? Je regelt dit eenvoudig zelf via de Serviceportal. Je kunt ook contact opnemen met FCO Servicedesk. 

Serviceportal

  • Serviceportal extern

    Ben je externe (bijv. huurder op de VU Campus) en/of niet in het bezit van een VUnet ID? Gebruik dan de Serviceportal extern. Net als op de Serviceportal intern vind je hier formulieren waarmee je extra dienstverlening aanvraagt of een melding doet, afgestemd op gebruik door externe partijen en zonder inlog.

    Op deze Serviceportal extern vind je onder andere formulieren voor de aanvraag van extra schoonmaak, een VU-pas of SZA-vaten, het doorgeven van een technische storing, melding vending of plaagdieroverlast en het aanmelden van bezoekers. Let op: om catering te bestellen, ga je direct naar de bestelpagina van Eurest. Hiervoor is geen formulier op de Serviceportal beschikbaar.

    Instructie

    Voer op vu.nl een zoekopdracht uit en ga naar de juiste pagina. Klik op de link ‘Serviceportal extern’. Je komt terecht op de betreffende pagina in de externe Serviceportal. Je ziet rechtsboven de knop ‘direct regelen’; hiermee open je het formulier. Vul alle verplichte velden en klik op ‘verzenden’. Je aanvraag/melding komt terecht bij FCO Servicedesk. Zij beoordelen je aanvraag en sturen deze door naar de juiste afdeling.

    Aan sommige aanvragen zijn (mogelijk) kosten verbonden. Geef op het formulier aan waar deze op geboekt kunnen worden (debiteurnummer). Kosten worden na levering gefactureerd. Je kunt ook een referentie opgeven die op de factuur moet worden vermeld (voor VUmc geldt: vermeld hier het inkoopordernummer). Let op: zonder de juiste financiële info (bijv. debiteurnummer, inkoopordernummer) kunnen we je aanvraag niet in behandeling nemen.

    In sommige gevallen wordt een aanvraag eerst ter goedkeuring voorgelegd aan een autoriseerder (bijv. aanvraag KTA of Wijziging rechten VU-pas). Na goedkeuring wordt de aanvraag opgepakt.

  • Serviceportal intern (inlog via VUnet ID)

    Ben je werkzaam voor of studeer je aan de VU en ben je in het bezit van een VUnet ID? Dan vind je alle facilitaire selfserviceformulieren op de Serviceportal intern (inlog met VUnet ID vereist). Voorbeelden zijn het reserveren van een vergaderruimte, het bestellen van catering, een aanvraag voor extra schoonmaak, het doorgeven van een wijziging rechten VU-pas, het doorgeven van een technische storing of het aanmelden van bezoekers.

    Instructie

    Navigeer op vu.nl naar de juiste pagina. Via de knop ‘direct regelen’ of de link in de tekst ga je naar de betreffende pagina op de Serviceportal. Klik hier ook op 'direct regelen' om het formulier te openen. Vul alle verplichte velden in en klik op 'verzenden'. Je aanvraag of melding wordt direct naar de juiste afdeling verstuurd.

    Aan sommige aanvragen zijn (mogelijk) kosten verbonden. Geef op het formulier aan waar deze op geboekt kunnen worden (kostenplaats of WBS). Vraag dit na bij je leidinggevende of financiële afdeling. Kosten worden – na levering – direct geboekt. In sommige gevallen wordt een aanvraag eerst ter goedkeuring voorgelegd aan je leidinggevende (aanvraag KTA) of autoriseerder (aanvraag wijziging rechten VU-pas). Na goedkeuring wordt de aanvraag opgepakt.

    Je kunt je aanvraag/melding na verzending inzien, de voortgang volgen en in een aantal gevallen ook bewerken. Maak daarvoor gebruik van de formulieren op de pagina Mijn aanvragen, meldingen en reserveringen. Je kunt voor vragen ook terecht bij FCO Servicedesk.

Heb je vragen?

Neem contact op met de FCO Servicedesk

servicedesk.fco@vu.nl

Hoofdgebouw KC01b
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam