Be the Change: Kom naar Sustainability Day op 10 oktober!

De wereld verandert. De gemiddelde temperatuur stijgt de pan uit en al het leven op aarde is in serieus gevaar. Wat kunnen we daartegen doen? Hoe bereiden we ons voor op de toekomst? Ontdek tijdens Sustainability Day de verschillende manieren waarop je kunt bijdragen. We hopen je te zien op donderdag 10 oktober a.s.!

De afgelopen jaren zijn de gemiddelde temperaturen wereldwijd gestaag gestegen, extreme weersomstandigheden zijn toegenomen, ecosystemen gaan achteruit, enzovoort. We moeten onze verantwoordelijkheid nemen, ons aanpassen aan de gevolgen van klimaatverandering en ons voorbereiden op de toekomst. Gelukkig zijn we in staat om de voortdurende klimaatcrisis het hoofd te bieden en de gevolgen ervan te beperken. Dit jaar staat de Sustainability Day in het teken van het thema “Be the Change”, waarbij we graag positieve voorbeelden willen laten zien van verandering.

Programma donderdag 10 Oktober:

• 11:00 - 14:00 Sustainability Fair
  • 18:00 - 20:30 Sustainability Talks

SUSTAINABILITY FAIR

Shop vintage kleding voor je herfst/winter-garderobe, bekijk de toekomst in VR of maak je eigen flower bomb om een bloemenzee te creëren waar je de natuur een handje mee helpt. Kom gezellig langs in het Hoofdgebouw van de VU van 11:00 – 14:00. Iedereen is welkom!

SUSTAINABILITY TALKS: HOE ZORG JIJ VOOR VERANDERING? (inclusief vegan diner!)

Er zijn tal van mensen die laten zien dat het anders kan. Aan de VU en daarbuiten zetten wetenschappers, studenten en burgers zich in voor een betere wereld. Sustainability Office VU, Amsterdam Sustainability Institute en Young Green Business Club Zuidas nodigen een aantal changemakers uit om tijdens Sustainability Day 2024 te spreken over hun weg naar het bijdragen aan een betere wereld. De keynote speech wordt verzorgd door Faiza Oulahsen (KPMG), gevolgd door een changemaker panel.

Hoe creëer je een betere wereld vanuit jouw organisatie? En wat is ervoor nodig om jouw steentje bij te dragen? Laat je inspireren! Kom langs van 18:00-20:30 met aansluitend een netwerkborrel.

De voertaal tijdens het avondprogramma is Engels.

Sustainability Day is een initiatief van Sustainability Office VU, in samenwerking met Amsterdam Sustainability Institute, Green Office VU and Young Green Business Club Zuidas.

Maak kennis met onze keynote spreker: Faiza Oulahsen

Faiza Oulahsen werkt als Associate Director duurzaamheid bij KPMG en helpt organisaties bij de transitie naar een duurzaam bedrijfsmodel. Voordat ze bij KPMG kwam, was ze Greenpeace NL Program Director waar ze zich inzette voor klimaatactie - van VN-klimaattoppen tot rechtszaken over het klimaat. In 2013 trok Faiza de aandacht nadat ze in Rusland was opgepakt voor een vreedzaam protest bij een boorplatform. Ze studeerde Politicologie aan de VU.

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU

Onderwijs Studiegids Canvas Studentenbalie

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas