FSW Career Services voor bedrijven

Wilt u een stage of vacature aanbieden voor bachelor- of masterstudenten aan de Faculteit der Sociale Wetenschappen? Dat kan door u gratis aan te melden bij ons online Social Sciences Career Platform. Naast stages en vacatures kan uw organisatie ook deelnemen aan netwerkevenementen en workshops om zo de perfect match te vinden met onze studenten.

Een VU sociale wetenschapper voegt iets toe

Sociale wetenschappers. Op de arbeidsmarkt zijn ze overal te vinden en zijn ze hard nodig! Veel bedrijven -profit en non-profit- zetten sociologen, antropologen, politicologen, bestuurswetenschappers of communicatiewetenschappers in om de effectiviteit van hun diensten te vergroten.

Wilt uw bedrijf een nieuw product of een innovatieve dienst aanbieden? Dan kan een communicatiewetenschapper de tanden zetten in de ontwikkeling van een corporate marketingstrategie. Onze afgestudeerde studenten sociologie zijn getraind in het combineren van kwantitatieve onderzoeksmethoden als surveys of big data analyses met verdiepende methoden als interviews. Dat maakt hen tot vaardige consultants en trainers. Antropologen helpen gedrags- en bewegingspatronen analyseren. Dat is heel hard nodig om in een  openbare ruimte veilige passagiersstromen te creĆ«ren of om effectief klanten door een groot warenhuis te loodsen. Onze bestuurskundigen en organisatiewetenschappers weten bestuurs- en organisatieprocessen aan elkaar te verbinden: hoe kan de organisatie zo worden ingericht zodat een bestuurlijke beslissing ook de gewenste uitwerking heeft en niet zijn doel voorbij schiet? En nee, politicologen zijn niet alleen gewaardeerde medewerkers in gemeenteraden of campagneteams van politieke partijen. Zij blijken waardevolle projectmedewerkers te zijn, helpen bedrijven en instellingen hun data strategie te verbeteren of hebben hun diensten bewezen bij systeemtoezicht.

Overal waar mensen met elkaar samenleven, samenwerken en communiceren heeft een sociale wetenschapper van de VU iets toe te voegen.

Stage of vacature aanbieden

Maak voor het plaatsen van (stage)vacatures, vrijwilligerswerk, bijbanen en startersfuncties eenmalig een bedrijfsprofiel aan om vervolgens vacatures in te kunnen vullen.

Klik hier om een profiel aan te maken.

Vragen?

Mail uw vragen naar careerservices.fsw@vu.nl, dan helpen wij u verder.