Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
Studentenbalie HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Graduate Winter School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Diversiteit en inclusiviteit door middel van Engelse uitspraak | SDG

Laura Rupp en Amrita Das vertellen hoe hun MOOC over Engelse uitspraak bijdraagt aan SDG 4: Diversiteit en inclusiviteit.

Toen Aarti Naik van de Indiase NGO Sakhi contact met ons opnam om meisjes uit de sloppenwijken in Mumbai te helpen hun Engelse uitspraakvaardigheid te ontwikkelen tijdens de coronacrisis, wisten we meteen dat we moesten helpen. Het was een belangrijk onderwijsproject, dat ook aansluit bij de visie van onze MOOC.

Met de MOOC willen we inclusief onderwijs bieden en bijdragen aan de diversiteit en ontwikkeling van gesproken Engels. Het maakt deel uit van de SEEK Asia-campagne, voor gebruikers van diverse moedertalen in zes APAC-regio’s in Azië: Hong Kong, Thailand, Indonesië, de Filippijnen, Singapore en Maleisië.

Sakhi, wat vriendin betekent in het Hindi, wil meisjes in sloppenwijken en plattelandsgebieden in India toegang bieden tot betere onderwijskansen en fatsoenlijke alternatieven voor levensonderhoud. De samenwerking van de MOOC met Sakhi zorgt ervoor dat de meisjes van Sakhi volledige en permanente toegang hebben tot alle onderdelen van de MOOC. Naast het materiaal en de oefeningen kunnen de meisjes ook terecht bij de VU-mentoren voor begeleiding en ondersteuning.

Aanvankelijk begeleidden Rewa en Prerna, coördinatoren van Sakhi, de meisjes bij de cursus. Omdat deze nieuwe hulpmiddelen een uitdaging waren om onder de knie te krijgen, werd er via VU-mentoren extra aandacht besteed aan het coachen en ontwikkelen van deze jonge deelnemers. Uiteindelijk droeg de educatieve ontwikkeling van deze meisjes bij aan het Audio Storytelling Project India, waarin ze meer dan 190 audioverhalen creëerden en deelden met 5000 meisjes en hun familieleden, en 500 leraren die hen aanmoedigden en inspireerden om meisjes toe te staan te leren en te groeien.

Het is belangrijk om op te merken dat de wereld niet op schema ligt om de onderwijsdoelen voor 2030 te halen. Vóór de coronacrisis lieten de voorspellingen zien dat meer dan 200 miljoen kinderen niet naar school zouden gaan en dat slechts 60 procent van de jongeren in 2030 hoger secundair onderwijs zou afmaken. We moeten nog veel meer doen. De MOOC is een manier waarop we proberen om kwalitatief hoogstaand Engels taalonderwijs te bieden aan studenten die het anders niet kunnen ontvangen.

Laura Rupp en Amrita Das

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam