Maak gebruik van het alumninetwerk

Meer dan 150.000 mensen van uiteenlopende leeftijden, verspreid over de hele wereld: ze vormen samen onze VU alumni community. Je hebt er misschien niet eerder aan gedacht, maar het loont om gebruik te maken van de mogelijkheden binnen dit uitgebreide, internationale netwerk.

Ontdek de voordelen van dit netwerk

Vind oude bekenden terug, ontmoet vakgenoten, leg nieuwe contacten in de plaats waar je woont of werkt, of laat je uitnodigen voor bijzondere activiteiten. Gewoon voor de gezelligheid, om ervaringen uit te wisselen, of om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen. Misschien zoek je antwoord op een gerichte vraag, of kijk je uit naar een andere werkomgeving of nieuwe collega. Wie weet heb je een mooi idee waarmee je samen met anderen aan de slag wilt. Het alumninetwerk is er voor jóu.

Kom direct in contact met andere alumni

De meeste faculteiten hebben specifieke verenigingen en online communities (LinkedIn-groepen). Hier kom je direct in contact met andere alumni die hetzelfde studeerden of in hetzelfde vakgebied werken als jij. Onderaan deze pagina vind je een overzicht van de verenigingen en een greep uit de communities die bij ons bekend zijn.

In totaal vind je op LinkedIn meer dan 80 groepen voor alumni van de VU, georganiseerd op basis van studierichting, thema, afstudeerjaar en regio.

Ga naar LinkedIn, typ in het zoekveld linksboven je trefwoord plus de zoektermen ‘alumni’ en ‘Vrije Universiteit’ (of ‘VU’), en selecteer daarna in het scherm met zoekresultaten de categorie ‘groups’.