Media-aandacht voor je proefschrift

Wij delen de uitkomsten van je promotieonderzoek graag met de buitenwereld. Persvoorlichting VU helpt je hierbij.

Je hebt jarenlang onderzoek gedaan aan de Vrije Universiteit Amsterdam en je wilt de uitkomsten van je promotieonderzoek natuurlijk delen met de buitenwereld. Om de inhoud van je promotie onder de aandacht te brengen, vragen wij of je direct nadat je de promotiedatum bij de pedel hebt vastgesteld het formulier: www.vu.nl/promoveren wilt invullen, behalve als je aan Amsterdam UMC bent verbonden. Als je bij de Faculteit der Geneeskunde promoveert, neem dan contact op met Amsterdam UMC, locatie VUmc via communicatie@amsterdamumc.nl.

Wij versturen tweewekelijks de digitale Wetenschapsnieuwsbrief, waarin we alle promoties onder de aandacht brengen van de media. Om dat zo goed mogelijk te doen, ontvangen wij graag de antwoorden op de vier vragen in het formulier en de contactgegevens waarop je voor ons bereikbaar bent. Deze geven we nooit zonder jouw toestemming door.

Met de informatie die je aanlevert maken wij in afstemming met jou een samenvatting die opgenomen wordt in de nieuwsbrief. Daarmee zijn ruim 700 dagbladen, televisie, radio, relevante organisaties en vaktijdschriften op de hoogte van je onderzoeksresultaten. Daarnaast plaatsen we de samenvatting ook in de agenda op de VU-website.

Op www.vu.nl/pers kun je zien welke facultaire wetenschapsvoorlichter contact met je opneemt over de samenvatting van je promotie.