Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Inleiding tot het bedrijfsleven en internationaal management

Introduction to Business and International Management

Deze cursus geeft een overzicht van alle bedrijfsgebieden, zodat studenten beter begrijpen hoe ze in organisaties moeten functioneren.

Cursusbeschrijving

Business is overal om ons heen. Een basiskennis van bedrijfsconcepten is nuttig voor mensen die een carrière nastreven. Als je de basis leert van de belangrijkste aspecten van het bedrijfsleven, zoals hoe bedrijven georganiseerd zijn, hoe je in teams werkt, hoe je een product op de markt brengt, hoe je leiding geeft of hoe je de financiële situatie van een bedrijf beoordeelt, krijg je een gereedschapskist om de wereld waarin je werkt beter te begrijpen.

In deze cursus maken studenten kennis met de belangrijkste bedrijfskennis. Ongeacht de achtergrond of carrièreambities van een student, kan een goed begrip van bedrijfsconcepten je helpen de baan te krijgen die je wilt en je een gereedschapskist geven waarmee je sneller vooruit komt.

In deze interactieve cursus leren studenten de basisprincipes van het bedrijfsleven aan de hand van simulaties, games, films en klassikale teamopdrachten. De cursus behandelt de volgende onderwerpen:

- De bedrijfsomgeving begrijpen

- Een bedrijf starten en structureren

- Bedrijfsmanagement en organisatie

- Motivatie, leiderschap en teamwerk

- Beheer van menselijke hulpbronnen

- Marketingprincipes (merken, prijzen, promotie)

- Grondbeginselen van financiën (financiering en boekhouding voor bedrijfsvoering)

Lees hieronder verder voor cursusonderwerpen en meer.

Over deze cursus

Niveau

  • Master / PhD

Contacturen

  • 45

Voertaal

  • Engels

Cursusprijs

  • €765 - €1360

Aanvullende cursusinformatie

  • Leerdoelen

    Aan het einde van deze cursus zijn studenten in staat om:

    • de verschillen en relaties tussen verschillende gebieden van een bedrijf te bespreken;
    • praktische bedrijfsproblemen op te lossen (bv. hoe een bedrijf te organiseren, leiding te geven aan werknemers, een product op de markt te brengen, de financiële gezondheid van een bedrijf te beoordelen);
    • oplossingen voor praktische problemen mondeling en schriftelijk presenteren voor verschillende doelgroepen.
  • Cursusrooster

    Over het algemeen zijn de lessen doordeweeks tussen 9.00 en 17.00 uur (houd rekening met uitzonderingen). Woensdagmiddagen en weekenden zijn vrij voor sociale activiteiten of persoonlijke tijd. Houd er rekening mee dat je in je vrije tijd (avonden en weekenden) zelfstudie moet doen. Meer details worden gegeven in de syllabus die in juni met de deelnemers wordt gedeeld.

  • Cursus syllabus

    Hier kun je de voorlopige syllabus downloaden.

    *Houd er rekening mee dat dit een voorlopige syllabus is en dat deze nog kan worden gewijzigd voordat de cursus begint .

  • Over de cursuscoördinator

    Dr. Oli Mihalache is universitair hoofddocent Global Strategy. Hij behaalde een bachelor in handel en financiën aan de Universiteit van Toronto (2006) en een MPhil en PhD in strategisch management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (2009 en 2012). Zijn onderzoek richt zich op het begrijpen hoe bedrijven de internationale context gebruiken om hun concurrentievermogen te verbeteren. Zijn werk is gepubliceerd in academische toptijdschriften zoals Decision Sciences, Journal of Management Studies, Organization Studies, Strategic Entrepreneurship Journal en Strategic Management Journal.

Team VU Amsterdam Summer School

We zijn er om te helpen!

Skype: op afspraak via amsterdamsummerschool@vu.nl

Contactpersoon

  • Yota
  • Programma Coordinator
  • Esther
  • Summer and Winter School Medewerker

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam