Deze aanpak past goed bij de globale uitgangspunten van de Z-route van de nieuwe wet inburgering, maar ook bij andere trajecten. Na afloop kun je je onderwijs zo vormgeven dat elke cursist het maximale uit zichzelf haalt. De opleiding levert leerlijnen, didactische handvatten en een lesaanpak die gebaseerd zijn op recente theorieën over alfabetisering en tweedetaalverwerving door volwassenen.
Aan bod komen onder andere:
- Van Raamwerk naar lespraktijk
- Praktijkgericht en buitenschools leren
- Coaching in de les
- Empowerment en zelfgestuurd leren
- Technisch en functioneel lezen en schrijven
- Mondelinge vaardigheden
- Toetsing, evaluatie en doorstroom
Inhoud en werkwijze
Tijdens de bijeenkomsten worden presentaties afgewisseld met werkvormen voor samenwerkend leren, waarin de kennis wordt toegepast. Voorafgaand aan elke bijeenkomst krijg je een leesopdracht. Erna maak je steeds een praktijkopdracht met een studielast van ongeveer drie uur. In de volgende bijeenkomst wordt teruggekeken op de opbrengst van de vorige en op de praktijkopdrachten. De opleider bekijkt de gemaakte opdrachten en geeft er feedback op. Er kan maximaal één bijeenkomst worden gemist. In dat geval wordt er een vervangende opdracht gegeven.
Meer over deze opleiding
Inleiding
Resultaat
Data, kosten en inschrijven