Korte incompany opleiding Lesgeven aan anderstalige leerlingen

Korte opleiding op maat Lesgeven aan anderstalige leerlingen in het voortgezet onderwijs

Deze nieuwe korte opleiding op maat leert docenten omgaan met leerlingen die naast een taalachterstand ook met regelmaat te kampen hebben met bijkomende problematiek op gedrags- of sociaal-emotioneel vlak.

Veel scholen voor voortgezet onderwijs kennen een flinke instroom van nieuwkomers. Hoe bedien je hen in de reguliere klas en tijdens de les?

Ervaar jij zelf als docent een bepaalde handelingsverlegenheid bij leerlingen met een anderstalige achtergrond? Of ben je leidinggevende en speelt dit bij docenten binnen jouw VO-school? In vijf bijeenkomsten krijgt het docententeam handvatten aangereikt voor het lesgeven aan en begeleiden van anderstalige leerlingen in de reguliere les.

Voor wie?
De korte opleiding richt zich op docententeams in het voortgezet onderwijs, die lesgeven aan leerlingen die het Nederlands nog maar beperkt beheersen. Daarnaast is de korte opleiding ook zeer geschikt voor vakdocenten in de ISK, die geen achtergrond in Nederlands of NT2 hebben.

Tijdens de bijeenkomsten is er ruimte voor inbreng van de deelnemers, voor uitwisseling, feedback en beantwoording van inhoudelijke of didactische vragen.

Meer over deze opleiding
Inhoud en docent
Resultaat
Data, kosten en inschrijven

Heb je vragen of wil je meer informatie over maatwerk? Wil je bijvoorbeeld een incompany opleiding organiseren voor een docententeam?

We maken graag vrijblijvend een (bel)afspraak om je wensen te bespreken voor maatwerk en/of incompany. Neem contact op met Rachel Zuilhof, adviseur NT2 op maat via r.m.zuilhof@vu.nl