Uitwisselingsbezoek taalschool Encora uit Antwerpen

6 juni 2024
Wat een feest! Op de Vrije Universiteit Amsterdam ontvingen we vorige week zo’n 30 cursisten van taalschool Encora uit Antwerpen. Zij waren met hun docenten op uitwisselingsbezoek in Amsterdam, in het kader van Erasmus+.

Docenten van VU-NT2 hadden een avontuurlijk en taalrijk programma samengesteld, waarbij de gasten samen met onze cursisten allerlei interactieve spellen en opdrachten kregen aangeboden. Door een speurtocht over de grote VU-campus, een matching game, speeddaten en presentaties aan elkaar leerden de cursisten elkaar beter kennen. De verschillen tussen de varianten het Nederlands uit Antwerpen en Amsterdam zorgen voor verbazing en veel hilariteit. Er was ook veel herkenning. ’s Avonds werd het programma afgesloten in het Generator Hostel met een gezamenlijke borrel, eten en een pubquiz, waar de cursistenteams fanatiek aan deelnamen. Cursisten, docenten en begeleiders hebben genoten van de Belgisch-Nederlandse uitwisseling en de meest gestelde vraag was: wanneer doen we dit weer?

Veel dank aan alle medewerkers van Encora en VU-NT2 voor de uitstekende organisatie, aan al onze Belgische gasten voor hun komst naar de VU en aan alle cursisten voor hun enthousiaste deelname!

Snelle navigatie VU-NT2

Heb je vragen of wil je een afspraak maken?

Stuur een e-mail naar vu-nt2@vu.nl

of bel +31 (0)20 5986398 (ma-vr van 13.00 tot 15.00 uur)