Uitstekende resultaten voor Natuurkunde en Sterrenkunde in 2024

19 juni 2024
De afdeling Natuur- en Sterrenkunde is verheugd de uitstekende resultaten van de Nationale Studenten Enquête (NSE) 2024 voor de bachelor Natuur- en Sterrenkunde te kunnen delen. De NSE is een uitgebreide, landelijke enquête waarin de mening van studenten over hun studieprogramma's en instellingen wordt verzameld en die onschatbare inzichten geeft in de kwaliteit van het Nederlandse hoger onderwijs.

Hoogtepunten uit de NSE-resultaten van 2024

De bacheloropleiding Natuur- en Sterrenkunde heeft een opmerkelijke erkenning gekregen in de NSE 2024.

Hier zijn de hoogtepunten van de prestaties:

• Hoge algemene tevredenheid: Studenten hebben zeer positieve feedback gegeven over hun algemene tevredenheid over het programma.
  • Uitstekende docentenscores: Het programma kreeg hoge scores voor de kwaliteit van de docenten.
  • Uitstekende studiebegeleiding: Studenten beoordeelden de studiebegeleiding van het programma zeer goed.
  • Sterke loopbaantrajecten: Het programma blonk uit in het in contact brengen van studenten met mogelijke loopbaantrajecten.

Deze prestaties tonen aan dat de opleiding zich inzet om een uitzonderlijke onderwijservaring te bieden en de academische en professionele groei van hun studenten te ondersteunen.

Join us

Overweeg je een carrière in de natuur- en sterrenkunde? Dan nodigt de afdeling je uit om hun best beoordeelde  Natuur- en Sterrenkunde programma te verkennen. Ervaar de uitstekende opleidings-, begeleidings- en carrièremogelijkheden waarmee het programma zich onderscheid.

De afdeling is betrokken bij het onderwijs in de opleidingen Natuur- en Sterrenkunde, Science Business and Innovation, Medische Natuurwetenschappen (alle drie de BSc en MSc) en de BSc-opleiding Werktuigbouwkunde (samen met de Universiteit van Amsterdam). Twente).

Bekijk de afdelingspagina voor meer informatie over de afdeling.