VU Amsterdam Summer School: een wereldwijde leerervaring in het hart van Europa

5 augustus 2024
Tussen 6 juli en 4 augustus organiseerde VU Amsterdam de 11e editie van haar populaire Summer School. Dit jaar bood de Summer School 24 bijzondere korte cursussen aan over onderwerpen als internationaal recht, milieuwetenschap en -beleid en statistisch onderzoek. We waren verheugd om een indrukwekkend aantal van 380 studenten te verwelkomen, waaronder een aantal deelnemers van Aurora-universiteiten.

Gepassioneerde docenten
Onze Summer School docenten deelden hun expertise via interactieve lezingen, groepsdiscussies en praktische opdrachten. De diverse en inclusieve omgeving van het programma bevordert intercultureel begrip en samenwerking tussen studenten van over de hele wereld.

Een boeiend sociaal programma
We hebben ervoor gezorgd dat onze studenten een comfortabel en plezierig verblijf in Nederland hadden. Ons sociale programma omvatte daarom activiteiten zoals stadstours, museumbezoeken en workshops.

Deze evenementen gaven studenten de kans om Amsterdam, een van de mooiste hoofdsteden van Europa, te verkennen en waardevolle inzichten te krijgen in de Nederlandse cultuur. Bovendien boden ze studenten de mogelijkheid om te netwerken, vriendschappen te sluiten en blijvende herinneringen te creëren.

Een blijvende impact creëren
De VU Amsterdam Summer School een goed afgeronde en verrijkende ervaring, waarbij academisch leren werd gecombineerd met culturele activiteiten. Dit heeft een grote impact gehad op alle deelnemers. We kijken ernaar uit om de komende jaren nieuwe studenten te verwelkomen en te blijven bouwen aan wereldwijde connecties!

Team VU Amsterdam Summer School

We zijn er om te helpen!

Skype: op afspraak via amsterdamsummerschool@vu.nl

Contactpersoon