Succesvolle Japanse Carrièredag 2024

6 juni 2024
VU-studenten en Japanse professionals kwamen samen voor Japan Career Day 2024.

Het evenement bood VU-studenten de kans om verschillende carrièremogelijkheden te verkennen bij Japanse bedrijven in Nederland en Japan.

Studenten gingen in gesprek met ervaren professionals, en bleken nieuwsgierig naar de Japanse bedrijfscultuur en carrièremogelijkheden. De dag begon met een warm welkom van Floor Hermsen, coördinator bij VU SOZ Career Services, gevolgd door een inspirerende toespraak van Julien Rikkoert, Head of Japan Desk bij Amsterdam IN Business, waarin hij het belang van de zakelijke relaties tussen Nederland en Japan benadrukte.

Het hoogtepunt van het evenement was de informatieve culturele workshop en zakelijke etiquettesessie onder leiding van Andra Ordean & Wakana Kaitani, Recruitment Consultants bij Nippon Recruitment. Hun expertise wierp licht op de Japanse cultuur en zakelijke etiquette, waardoor studenten een beter begrip kregen van het professionele Japanse landschap.

De samenwerking tussen Nippon Recruitment, VU SOZ Career Services en VU SBE Career Services speelde een cruciale rol bij het organiseren van dit succesvolle evenement, het beantwoorden van vragen van studenten en het bieden van waardevolle kansen aan studenten om hun inzetbaarheid te vergroten.

Toen de dag ten einde liep met een netwerkborrel, was het duidelijk dat Japan Career Day 2024 zijn doel had bereikt: het presenteren van interessante carrièreperspectieven aan onze studenten. We bedanken alle deelnemers en medewerkers en kijken uit naar een verdere versterking van de samenwerking tussen Nederland en Japan in de toekomst.