Rubiconbeurs voor bewegingswetenschapper Nina van Mastrigt

22 januari 2024
Nina van Mastrigt is een van de veertien onlangs gepromoveerde onderzoekers die met de Rubicon financiering van NWO en ZonMw een jaar onderzoek gaat doen aan een buitenlandse onderzoeksinstelling. Zij kan een belangrijke stap in haar carrière zetten door ervaring op te doen aan de Justus Liebig Universität Giessen.

Somatosensorische feedback in motorisch leren
De meeste mensen voelen waar hun hand is, zelfs met hun ogen dicht. Zulke somatosensatie is er altijd, maar wetenschappelijke theorieën over motorische leren zijn gebaseerd op het leren van gemanipuleerde visuele informatie alleen. Van Mastrigt onderzoekt de bijdrage van somatosensorische informatie aan motorisch leren.

Van Mastrigt  promoveerde 23 december 2023 aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

Rubicon-programma
De beurs maakt het voor jonge onderzoekers mogelijk onderzoek te doen aan een buitenlands instituut dat de beste omgeving biedt voor hun onderzoek. De hoogte van de financiering is afhankelijk van de gekozen bestemming en de duur van het verblijf. Per jaar kunnen NWO en ZonMw zo'n zestig jonge onderzoekers financieren (voor een totaalbedrag van 7 miljoen euro, verdeeld over 3 ronden). De toewijzingen uit dit bericht betreffen de tweede financieringsronde van 2023.

Neem contact op met Persvoorlichting VU