Het NT2-onderwijs is weer 77 gecertificeerde docenten NT2 rijker!

8 oktober 2024
Op drie verschillende dagen in september en oktober ontvingen deelnemers van onze NT2-docentenopleiding hun welverdiende certificaten. Gefeliciteerd allemaal en veel plezier in dit prachtige vak!

Certificaatuitreiking NT2-docentenopleiding voor deelnemers zonder onderwijsbevoegdheid
Op 10 september vond de certificaatuitreiking plaats van onze NT2-docentenopleiding voor deelnemers zonder onderwijsbevoegdheid. Tijdens de ceremonie stond onder andere de vraag centraal: wat maakt iemand een goede NT2-docent? Kan iedereen die goed Nederlands spreekt, goed NT2-les geven? “Nee, zeker niet,” benadrukten de docentopleiders van VU-NT2. “Er komt zoveel meer bij kijken. Je hebt zowel algemene didactische als vakdidactische kennis en vaardigheden nodig.”

Het afgelopen jaar hebben de deelnemers hard gewerkt om zich deze kennis en vaardigheden eigen te maken. En met succes! Ze mogen zich nu met trots gecertificeerd NT2-docent noemen.

Certificaatuitreiking NT2-docentenopleiding voor deelnemers met onderwijsbevoegdheid
Op 11 oktober was het de beurt aan 17 deelnemers van de NT2-docentenopleiding voor bevoegde deelnemers. Ook zij ontvingen hun certificaten na een succesvolle afronding van de NT2-docentenopleiding.

Certificaatuitreiking incompany NT2-docentenopleiding
Op 4 oktober ontvingen 9 deelnemers van de incompany NT2-docentenopleiding van Bisbee en ROC RijnIJssel hun certificaat.

Snelle navigatie VU-NT2

Heb je vragen of wil je een afspraak maken?

Stuur een e-mail naar vu-nt2@vu.nl

of bel +31 (0)20 5986398 (ma-vr van 13.00 tot 15.00 uur)

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU