EMFC-opleiding en Deeltijd Master in Marketing topscorers in Keuzegids 2024

25 maart 2024
De Keuzegids heeft de geaccrediteerde masteropleidingen aan de Nederlandse universiteiten vergeleken. De Executive Master of Finance & Control en de Deeltijd Master in Marketing van de School of Business and Economics Executive Education behalen ook dit jaar weer een uitmuntende score.

De Keuzegids gebruikt verschillende criteria om een opleiding te beoordelen. Zo wordt er onder andere gekeken naar de kwaliteit van het onderwijs en het carrièreperspectief na het voltooien van de masteropleiding. Daarnaast wegen ook de beoordelingen van de studenten zelf mee en de sfeer tijdens de opleiding.

De Executive Master of Finance and Control (EMFC/RC) is ook dit jaar weer één van de ‘topopleidingen’ die op alle punten de maximale score krijgt. Ook de Deeltijd master in Marketing doet het uitstekend, met een maximale beoordeling op inhoud, docenten en sfeer.

Keuzegids Masters
De Keuzegids Masters vergelijkt elk jaar alle geaccrediteerde masteropleidingen aan de Nederlandse universiteiten. De beoordelingen in de gids worden onder meer opgesteld aan de hand van studentenoordelen en accreditatiegegevens waarbij gebruik wordt gemaakt van informatie uit de Nationale Studentenenquête en de Nationale Alumni Enquête. Deze beoordelingen stellen bachelorstudenten en professionals mede in staat een weloverwogen keuze voor hun master of deeltijd master te maken.

Keuzegids werkt met relatieve scores, die laten zien of een opleiding hoger, lager of gelijk aan het gemiddelde scoort. Staat er een ‘•’, dan scoort de opleiding op dit thema rond het gemiddelde. Een ‘+’ betekent bovengemiddeld en een ‘-‘ ondergemiddeld. Een opleiding kan minimaal drie minnen en maximaal twee plussen behalen. De Executive Master Finance & Control scoorde op alle onderdelen ‘++’ en daarmee dus maximaal.

Voor meer informatie bezoek de website van Keuzegids Masters 2024.

Hoe kunnen we je verder helpen?

Wil je meer weten over onze deeltijdopleidingen, studieadvies of sparren over maatwerkprogramma's? Neem dan contact op

Vrije Universiteit Amsterdam
School of Business and Economics
De Boelelaan 1105