Masters Marketing en STREEM scoren bovengemiddeld volgens studenten

9 maart 2023
Studenten geven de masters Marketing en Spatial, Transport & Environmental Economics (STREEM) een bovengemiddelde score. Dat blijkt uit de Keuzegids 2023, die donderdag 9 maart is verschenen.

De Keuzegids is een onafhankelijke consumentengids die de kwaliteit van alle opleidingen beoordeelt en vergelijkt. In de Keuzegids beoordelen masterstudenten jaarlijks hun opleidingen op inhoud, docenten, toetsing, voorbereiding loopbaan en sfeer.

Zowel de deeltijd als de voltijd variant van de master Marketing van de Vrije Universiteit Amsterdam zijn zeer positief beoordeeld door de studenten. De deeltijd variant krijgt de maximale score ‘++’ op de kwaliteit van het studiemateriaal, het niveau van de opleiding als geheeld, de toetsing en sfeer. De voltijd Master Marketing scoort bovengemiddeld op inhoud, docenten (zowel inhoudelijk als didactisch), toetsing en sfeer, waarbij vooral de begeleiding en betrokkenheid van de docenten positief opvallen. Opleidingsdirecteur Aylin Aydinli: “We zijn ontzettend blij met de uitstekende evaluatie van ons masterprogramma, dat grotendeels te danken is aan de toewijding en het harde werk om dit succes te behalen. We hebben alle verwachtingen overtroffen op alle gebieden, van inhoud en onderwijs tot beoordeling en sfeer. Onze docenten begeleiden de studenten uitstekend en zijn betrokken, en we zijn trots op een gemeenschap van leerlingen die zich inzetten voor excellentie. Laten we samen dit succes vieren en de grenzen van wat mogelijk is blijven verleggen.”

Ook de master Spatial, Transport & Environmental Economics scoort bovengemiddeld op inhoud en toetsing. Beide onderdelen krijgen een ‘++’ score. Opleidingsdirecteur Hans Koster: “Het ontvangen van een goede evaluatie voor de master, met name op het gebied van programma-inhoud, is geweldig nieuws. Het is niet echt verrassend, gezien de Vrije Universiteit Amsterdam een van de beste en grootste onderzoeksgroepen ter wereld huisvest die zich bezighouden met milieukwesties, stedelijke ontwikkeling, transport en vastgoed binnen een economische context. Veel van de meest urgente mondiale vraagstukken - zoals klimaatverandering, de betaalbaarheid van huisvesting en groeiende ruimtelijke ongelijkheid - vinden precies plaats op het snijvlak van deze vier gebieden. Daarom bereidt het kiezen van de Master Spatial, Transport & Environmental Economics studenten voor om deze problemen rechtstreeks aan te pakken.”

De Keuzegids Masters wordt jaarlijks samengesteld door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie en vergelijkt alle geaccrediteerde masteropleidingen aan de Nederlandse universiteiten. De beoordelingen in de gids worden onder meer opgesteld aan de hand van studentenoordelen en accreditatiegegevens waarbij gebruik wordt gemaakt van informatie uit de Nationale Studentenenquête. De Keuzegids werkt met relatieve scores, die laten zien of een opleiding hoger, lager of gelijk aan het gemiddelde scoort. Staat er een ‘•’, dan scoort de opleiding op dit thema rond het gemiddelde. Een ‘+’ betekent bovengemiddeld en een ‘-‘ ondergemiddeld. Een opleiding kan minimaal drie minnen en maximaal twee plussen behalen.