Aurora's Europese universiteitsprogramma verzekerd van voortgezette financiering

5 juli 2023
Aurora is verheugd aan te kunnen kondigen dat haar European University programma een tweede financieringsronde heeft binnengehaald in het kader van de 2023 European Universities Initiative Call van de Europese Commissie. Dit zorgt ervoor dat Aurora haar bestaande samenwerking kan verdiepen en haar missie in de transformatie van het hoger onderwijs kan voortzetten.

Het aankomende Aurora 2030 consortium, geleid door de Universiteit van IJsland, heeft een substantieel bedrag van 14,4 miljoen euro toegekend gekregen voor een periode van vier jaar. Dit programma, dat 90 van de 100 beoordelingspunten van de Europese Commissie heeft gekregen, bouwt voort op de aanzienlijke vooruitgang die is geboekt tijdens de pilotfase in 2020-2023. Aurora voorzitter Jon Atli Benediktsson meldt:

"Ik ben erg blij dat Aurora 2030 een vierjarige voortzettingssubsidie heeft gekregen van de Europese Commissie. Dit is een sterke blijk van vertrouwen in Aurora's missie om studenten uit te rusten met de vaardigheden en denkwijzen die nodig zijn om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken. Deze nieuwe subsidie stelt ons in staat om nauw te blijven samenwerken met onze partners in heel Europa en daarbuiten."

Met deze hernieuwde toezegging zal Aurora zich concentreren op vier prioriteitsgebieden, elk zorgvuldig geselecteerd met de intentie om zinvolle maatschappelijke veranderingen teweeg te brengen door middel van haar studenten, medewerkers, academici en gemeenschappen in het algemeen:

1. Aurora Onderwijs en Leren voor Maatschappelijke Impact
  2. Aurora Excellent Uitdagend Onderzoek en Innovatie
  3. Aurora Samenwerking en Betrokkenheid door Inclusieve Gemeenschappen
  4. Aurora Duurzaamheidspioniers

Meer informatie over deze prioriteitsgebieden is te vinden op de Aurora website.

Over Aurora

De Aurora Alliance helpt Europese universiteiten om een diverse studentenpopulatie te voorzien van de vaardigheden en mentaliteit die nodig zijn om als sociale ondernemers en innovators bij te dragen aan het aanpakken van maatschappelijke uitdagingen. De Aurora Alliance is ontstaan uit het reeds gevestigde Aurora Universities Network, opgericht in 2016 als een consortium van 9 hoog aangeschreven, onderzoeksintensieve universiteiten in de EU, die zich inzetten voor de sociale impact en betrokkenheid bij de gemeenschappen.

Contact

Aurora staat onder leiding van onderstaande personen. Voor vragen zie de contactinformatie rechts.

Frans Snijders
Interim Secretary-General, Aurora Network