Aardbeving Marokko

10 september 2023
Op vrijdag 8 september is Marokko getroffen door een verwoestende aardbeving. De beelden van de humanitaire ramp die zich momenteel afspeelt ten gevolge van de aardbeving raken ons en onze community diep. Onze gedachten zijn bij alle slachtoffers van deze enorme ramp.

Vrije Universiteit Amsterdam biedt ondersteuning aan onze studenten en medewerkers die geraakt zijn door deze ramp. Op VU.nl kunnen studenten en medewerkers meer informatie vinden waar zij terecht kunnen voor hulp. Op maandag 11 september organiseren we voor iedereen die daar behoefte aan heeft tussen 12.00uur en 15.00uur een walk-in samenkomst in 3D op onze campus. Je vindt 3D op de campus op het campusplein, rechts op de hoek van Spar supermarkt.

Giro 6868 voor slachtoffers
Het Rode Kruis heeft giro 6868 geopend voor de slachtoffers van de aardbeving in Marokko. Het geld dat binnenkomt gaat naar de hulpverlening van de Marokkaanse Rode Halvemaan, de zusterorganisatie van het Rode Kruis in Marokko.