Mirjam van Praag tweede termijn voorzitter College van Bestuur

19 januari 2022
De Raad van Toezicht van de Vrije Universiteit Amsterdam heeft Mirjam van Praag herbenoemd in haar rol als voorzitter van het College van Bestuur. De tweede termijn start op 1 maart 2022.

De Raad van Toezicht is verheugd dat Mirjam van Praag bereid is een tweede termijn aan te gaan als bestuursvoorzitter. Haar ambitie en drive, haar kennis van zaken en strategisch vermogen, de wijze waarop zij beweging en verbetering brengt binnen de VU én de VU naar buiten toe uitdraagt, worden door de Raad van Toezicht zeer gewaardeerd.

Ron Teerlink, voorzitter van de Raad van Toezicht, zegt over de herbenoeming: “Mirjam van Praag is een energieke persoonlijkheid die op inspirerende wijze leiding geeft aan de VU-organisatie. Zij vereenzelvigt zich met volle overtuiging en inzet met de VU en komt strijdbaar op voor de belangen van onze universiteit. Wij zijn blij dat zij dit ook na 1 maart 2022 blijft doen.”

Onderdeel van het herbenoemingstraject was een brede 360 graden feedbackronde, waarin decanen, directeuren, vertegenwoordigers van de Ondernemingsraad en de Universitaire Studentenraad, de Raad van Toezicht en de CvB-leden betrokken waren. De uitkomsten van dit traject ondersteunen de conclusies van de Raad van Toezicht en tonen aan dat de herbenoeming kan rekenen op draagvlak. De Gezamenlijke Vergadering heeft positief geadviseerd over het voorgenomen herbenoemingsbesluit.