Kunstproeven op de Zuidas

18 mei 2022
Met de tentoonstelling 'Natural Technology. Welcome to the Symbiocene' in VU ART SCIENCE gallery neemt de Universiteitsbibliotheek deel aan KUNSTPROEVEN OP DE ZUIDAS. Dat is een kunstwandeling voor het publiek langs verschillende tentoonstellingen in de omgeving van de VU.

Het Bijbels Museum nam als gast op de Zuidas het initiatief en nodigde, naast de VU, ook ABN AMRO en AkzoNobel uit om de krachten te bundelen voor dit bijzondere kunstinitiatief dat nu voor het eerst plaats vindt op de Zuidas.

Amsterdam Zuidas staat minder bekend om zijn kunst, terwijl de internationale kunstcollecties van deze instellingen behoren tot de meest toonaangevende van Nederland. Speciaal voor deze kunstwandeling, organiseren zij op zes opeenvolgende vrijdagen, 20 en 27 mei, 3, 10, 17 en 24 juni, een gastvrij onthaal. Op deze locaties staan rondleiders of hosts klaar of liggen er tentoonstellingsboekjes  om de exposities toe te lichten.

Kom langs bij de verschillende locaties en verdiep je in de spannende kruisbestuiving tussen kunst en wetenschap in de VU ART SCIENCE gallery, ervaar de spirituele kracht van de monumentale papieren sculpturen van Annita Smit in CIRCL; ontdek jong talent naast internationale topstukken in de ABN AMRO Kunstruimte en laat je verleiden door talloze portretten in de AkzoNobel Art Space; enEntree, rondleidingen en tentoonstellingsboekjes zijn gratis, reserveren is niet nodig. Op de meeste locaties is bovendien horeca aanwezig.

Voor meer info kijk hier

VU ART SCIENCE gallery: Natural Technology. Welcome to the Symbiocene
Adres: Nieuwe Universiteitsgebouw, De Boelelaan 1111, 1081HV Amsterdam
Openingstijden: dinsdag t/m zaterdag 12:00-18:00