Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Werkgeversverklaring aanvragen

Direct regelen
Laatst gewijzigd op 13 mei 2022
Heb je een werkgeversverklaring of een intentieverklaring nodig? De HRM Servicedesk kan die namens de Vrije Universiteit Amsterdam voor je verzorgen.

De HRM Servicedesk kan een werkgeversverklaring regelen als onderdeel van een:

  • hypotheekaanvraag
  • huuraanvraag
  • bewijs van geen inkomen
  • visum
  • A1-verklaring voor internationale detachering
    Let op: de HRM Servicedesk vraagt deze verklaring voor jou aan bij de SVB. De doorlooptijd bij de SVB vraagt enige tijd. Vraag daarom drie maanden van te voren de A1-verklaring aan.  
  • PhD

Klik op de 'Direct regelen' knop op deze pagina voor de aanvraag. 

Als je van de betreffende instantie een invulformulier hebt ontvangen, kun je dit formulier per mail naar de HRM Servicedesk sturen. De HRM Servicedesk zal in dat geval gebruik maken van het meegestuurde formulier.

Intentieverklaring

Let op: als je een contract voor bepaalde tijd hebt en een intentieverklaring nodig hebt, dan gebruik je niet de 'Direct regelen' knop op deze pagina, maar moet jouw leidinggevende een werkgeversverklaring per e-mail aanvragen bij de HRM Servicedesk.

Daarbij zijn de volgende gegevens van jou nodig:

  • voor- en achternaam
  • VUnetID
  • type werkgeversverklaring (zie opsomming hierboven)
  • type intentieverklaring (voor een bepaald aantal maanden of voor onbepaalde tijd)

Contact VU - HRM Servicedesk

servicedesk.hrm@vu.nl
Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 8.30-17.00 uur.

020 59 82882
Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 9.00 - 12.00 en van 13.00 - 16.00 uur.