Documenten Toetsen en Beoordelen FGW

Laatst gewijzigd op 7 november 2022
Op deze pagina zijn relevante documenten met betrekking tot het toetsbeleid van de Faculteit der Geesteswetenschappen te raadplegen.

Toetsbeleid

Bij het opstellen van het toetsbeleid van de faculteit is het hoofdstuk over VU-Toetskader uit het Handboek Onderwijskwaliteit van de VU het uitgangspunt. Het toetsbeleid van de faculteit der Geesteswetenschappen vind je hier:

Ontwerpen van toetsen

De onderstaande documenten kunnen docenten helpen bij het ontwerpen van toetsen:

Toetsdossier

Docenten stellen voor elke cursus die zij coördineren een zogeheten toetsdossier op. Het toetsdossier bestaat uit verschillende documenten behorende bij het vak (zoals de studiehandleiding, tentamen, antwoordmodel). Deze documenten bewaart de coördinator in het Digitaal Onderwijs Dossier. Zie voor verdere informatie de Notitie toetsbeleid en onderstaande documenten: