ART SCIENCE dialogue: Balance in a technological world 19 juli 2024 12:45 - 13:45

Kunstenaar Jorrit Paaijmans en professor Margarita Boenig-Liptsin gaan in gesprek over de balans tussen maken, doen en denken in een steeds meer technologische wereld. Het gesprek wordt gemodereerd door Makoto Takahashi.

Kom naar de eerste ART SCIENCE dialogue van de tentoonstelling Let's Work!

Nu technologie en digitalisering een steeds grotere rol spelen in ons dagelijks leven en werk, wat is de impact op hoe we de maatschappij vormgeven en deze ervaren. En belangrijker nog, hoe vormen we onze eigen identiteit als wat we doen bemiddeld wordt door schermen of robots?

Toegang is gratis en open voor het publiek. Als je mee wilt doen maar niet fysiek aanwezig kunt zijn, laat het ons dan weten via artsciencegallery@vu.nl.

Zomersluiting
De dialoog vormt ook ons laatste evenement voor onze zomersluiting. De galerie is gesloten van 21 juli t/m 3 september

Afbeelding: Jorrit Paaijmans, Radical Drawing Device, 2017-2019

Over ART SCIENCE dialogue: Balance in a technological world

• 19 juli 2024

• VU ART SCIENCE gallery
  • Nieuwe Universiteitsgebouw

• De Boelelaan 1111
  • 1081HV Amsterdam

Georganiseerd door

• VU ART SCIENCE gallery

Taal

• Engels

Over de sprekers

Het werk van Jorrit Paaijmans roept vragen op over het effect van mechanisatie op arbeid. Centraal in zijn praktijk staat Paaijmans' interesse in de spanning tussen vakmanschap en conceptualisering. Zijn handgemaakte tekenmachines onderzoeken het proces van tekenen van concept tot eindresultaat.

Prof. Dr. Margarita Boenig-Liptsin is universitair hoofddocent aan het departement Geesteswetenschappen, Sociale en Politieke Wetenschappen van de ETH Zürich. Het onderzoeksgebied van Boenig-Liptsin richt zich op identiteit, zelf-zijn en burgerschap in technologische samenlevingen. In haar werk onderzoekt ze hoe de technologische en wetenschappelijke interactie plaatsvindt met de samenleving en hedendaagse menselijke opvattingen over het begrip Zelf.

Dr. Makoto Takahashi is Assistant Professor voor Transdisciplinaire STS aan de Faculteit Bètawetenschappen, Athena Instituut aan VU Amsterdam. Hij werkt aan wetenschapscommunicatie en crises van publiek vertrouwen. In zijn recente werk heeft hij onderzocht hoe kunst kan worden gebruikt om dialogen over controversiële onderwerpen te stimuleren.

VU ART SCIENCE gallery

artsciencegallery@vu.nl