Oratie door prof.dr. R.A. Kusurkar 5 oktober 2023 15:45 - 16:45

The ABC of Inclusion and Motivation

Inclusie en motivatie in gezondheidszorgonderwijs en -praktijk: waarom zou u er überhaupt om geven?

We leven in een samenleving met een steeds diverser wordende patiënten- en studentenpopulatie, terwijl het zorgpersoneel niet divers is. Zijn we klaar om studenten in de gezondheidszorg met verschillende achtergronden op te leiden voor patiënten met verschillende achtergronden? Creëren we inclusieve leeromgevingen om de ‘juiste’ motivatie van leerlingen te stimuleren, die cruciaal is voor het leren?

Inclusie is het betrekken of opgenomen worden door een gevoel van verbondenheid en betekenisvolle participatie. Motivatie is de drang om ergens mee bezig te zijn. Als je studeert omdat je dat wilt, heb je ‘Wantivation’. Als je het doet omdat het ‘moet’, heb je ‘Mustivatie’. Wantivatie leidt tot beter leren, succes en welzijn dan mustivatie. Wantivatie wordt versterkt als je ABC (Autonomie, verbondenheid, competentie) hebt. Wat is dan het ABC van inclusie?

In haar oratie neemt Rashmi Kusurkar je mee op een reis langs motivatie en inclusiviteit, hun relatie en belang in het onderwijs.

Oratie door prof.dr. R.A. Kusurkar

Faculteit der Geneeskunde

De oratie is tevens online te volgen.

Over Oratie door prof.dr. R.A. Kusurkar

Startdatum