Education Research Current About VU Amsterdam NL
Login as
Prospective student Student Employee
Bachelor Master VU for Professionals
Exchange programme VU Amsterdam Summer School Honours programme VU-NT2 Semester in Amsterdam
PhD at VU Amsterdam Research highlights Prizes and distinctions
Research institutes Our scientists Research Impact Support Portal Creating impact
News Events calendar Woman at the top
Israël and Palestinian regions Culture on campus
Practical matters Mission and core values Entrepreneurship on VU Campus
Organisation Partnerships Alumni University Library Working at VU Amsterdam
Sorry! De informatie die je zoekt, is enkel beschikbaar in het Engels.
This programme is saved in My Study Choice.
Something went wrong with processing the request.
Something went wrong with processing the request.

Crack the Code! - 4

Kraak de code en win een privacy-filter voor je telefoon!

English below

Kraak de code: als je alle antwoorden goed hebt, krijg je een cijfercombinatie waarmee je het slotje kan openmaken. Lever je slotje in bij de IT-Servicedesk (W&N gebouw) en win een privacy-filter voor je telefoon!

Zolang de voorraad strekt, op dit moment beschikbaar voor iPhone SE 2020/2022, iPhone 12 Mini, Samsung Galaxy S21 5G. Zit je telefoon type er niet tussen? Dan hebben wij een ander cadeautje voor je.

#1

Wat is een datalek? 

a) Klikken op een link in een spambericht (9)
b) Een gat in de muur van het datacenter (5)
c) Een IT-nerd moet zijn computer verlaten (2)
d) Gevoelige informatie per ongeluk naar de verkeerde ontvanger e-mailen (1)

#2

Je collega vertelt je dat hij zijn wachtwoord kwijt is en die van jouw wilt lenen, wat doe je?

a) Natuurlijk mag hij het lenen, hij is zo'n aardige vent (4)
b) Je vertelt hem dat hij contact moet opnemen met de IT Servicedesk voor hulp (3)
c) Je helpt hem zijn wachtwoord terug te vinden (5)
d) Je kent zijn wachtwoord al, hij bewaart het op een post-it briefje op zijn scherm (1)

#3

Je bent een vertrouwelijk document aan het printen en er gaat iets mis, wat doe je? 

a) Je neemt contact op met de IT-Servicedesk en controleert of het document niet wordt afgedrukt (9)
b) Je hebt haast en je gaat naar huis, weet je zeker dat het goed komt? (7)
c) Je probeert het document te annuleren in de wachtrij (5)
d) Je raakt in paniek en rent het kantoor uit (8)


English

Crack the code: If you get all the answers right, you will receive a number combination with which you can open the lock. Hand in your lock to the IT Service Desk (W&N building) and win a privacy filter for your phone!

Subject to availability, currently available for iPhone SE 2020/2022, iPhone 12 Mini, Samsung Galaxy S21 5G. Is your phone type not among them? Then we have another gift for you.

#1

which of the following is a Data Breach? 

a) clicking on a link in a spam message (9)
b) a gap in the wall of the data center (5)
c) an IT nerd has to leave his computer (2)
d) Accidentally emailing sensitive information to the wrong recipient (1)

#2

Your colleague tells you he lost his password and wants to borrow yours, what do you do?

a) ofcourse he can borrow it, he is such a nice guy (4)
b) you tell him to contact the IT Servicedesk for help (3)
c) you help him find back his password (5)
d) you already know his password, he keeps it on a post-it note on his screen (1)

#3

You are printing a confidential document and something goes wrong, what do you do? 

a) you contact the IT-Servicedesk and you verify that the document won’t be printed (9)
b) you are in a rush and you go home, sure it will be alright? (7)
c) you try to cancel the document in the print queue (5)
d) you panic and run out of the office (8)
 

Quick links

Homepage Culture on campus VU Sports Centre Dashboard

Study

Academic calendar Study guide Timetable Canvas

Featured

VUfonds VU Magazine Ad Valvas Digital accessibility

About VU

Contact us Working at VU Amsterdam Faculties Divisions
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam