De conferentie heeft meer dan 70 collega’s uit verschillende hoeken van het geneeskunde onderwijs aan de VU bijeengebracht om de huidige herzieningsontwikkelingen van onderwijs en toetsing te bespreken.
Hoogtepunten
- Voorbereidende E-learning: Voorafgaand werden de deelnemers gevraagd om een E-learning voor te bereiden; een heuse uitvoering van het "flipped classroom" concept.
- Opening door Jack van Horssen, opleidingsdirecteur bacheloropleiding geneeskunde: De middag werd geopend door Jack met een korte introductie van de herzieningsrelevantie en de huidige stand van zaken.
- Opdrachten in break-out sessies: Vervolgens zijn deelnemers met verschillende achtergronden opgesplitst in vijf groepen om aan de slag te gaan met de opdrachten. Onderwerpen van deze opdrachten varieerden van thermometers voor de onderwijs- en toetsconcepten, hoe concrete feedback te geven tijdens practica, de rol van kennis en feedback van de deelnemers op het eerste concept van de weekindeling.
- Afsluiting en terugblik: Tegen het einde van de middag hebben alle deelnemers zich weer verzameld om het inhoudelijke deel af te sluiten middels een korte terugblik op de dag. We komen nog uitgebreider terug op wat er die dag inhoudelijk besproken is.
- Borrel: De dag werd afgesloten met een gezellige borrel waar er energiek is nagepraat.
Al met al kijken we terug op een inspirerende en productieve middag. Dank aan alle deelnemers voor jullie aanwezigheid, waardevolle inzichten en actieve bijdragen. Jullie inzet en betrokkenheid hebben deze dag tot een succes gemaakt! We zijn direct hard aan de slag gegaan door de opgehaalde informatie en ideeën uit te werken voor een inhoudelijke terugkoppeling. Hierin zullen we de veelgestelde vragen en feedback verkregen op deze werkconferentie verwerken en naar jullie sturen.
Heb je nog feedback of wil je verder praten over een specifiek onderwerp? Laat het ons weten!
Nogmaals bedankt en tot de volgende keer!