Onderwijs Onderzoek Actueel Over de VU EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU for Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Vrouwen aan de top
Israël en Palestijnse gebieden Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Varisha Balsingh

Senior Digital Marketingconsultant bij Deloitte
Millennial als ze is, heeft Varisha Balsingh sinds haar master Communicatiewetenschap aan de VU al meerdere carrièrestappen gezet. Sinds haar afstuderen in 2016 is ze al een paar keer van baan gewisseld. De rode draad in haar carrière? Alleen voor het allerbeste gaan. Varisha komt naar eigen zeggen het meest tot haar recht in een werkomgeving die haar elke dag maximaal uitdaagt, zoals nu bij Deloitte als senior digital marketingconsultant. Dat ze zo goed is in haar werk, dankt ze mede aan haar kritische blik en analytisch vermogen dat ze op de VU heeft ontwikkeld.

Als Varisha haar studietijd over mocht doen, zou ze er meer tijd voor nemen. “Achteraf besef ik dat je op de universiteit omringd bent door de slimste mensen in je vakgebied. Daarna is het nooit meer zo makkelijk om onderzoek te doen met toegang tot de betrouwbaarste bronnen en hulp van gepassioneerde docenten die graag kennis met je delen’’, vertelt ze. ‘’Van mijn scriptieonderzoek heb ik erg genoten en daar had ik rustiger de tijd voor kunnen nemen. Studenten raad ik aan extra onderzoek te doen bijvoorbeeld, of tijdelijk in het buitenland te studeren en te ontdekken wat je stimuleert.”

Beïnvloeden van de consument

Varisha’s focus tijdens de master lag bij gezondheidsvoorlichting, mediapsychologie en politieke communicatie. Het beïnvloeden van de consument triggerde haar gelijk. Varisha: “Hoe kun je gedrag zodanig beïnvloeden om verandering teweeg te brengen? Denk aan stoppen met roken. Met online marketing kun je zoekende consumenten helpen bij het maken van beslissingen en er op inspelen met de juiste oplossing, zelfs als die zich daarvan nog niet bewust zijn. Zo begeleid ik consumenten die al onderweg zijn. Ik maak het alleen tien keer makkelijker voor ze.”

Sinds zomer 2020 werkt Varisha als senior digital marketingconsultant bij Deloitte. Ze deelt haar gespecialiseerde vakkennis van Search Engine Advertising (SEA) en performance marketing met collega’s en focust op het vergroten van de zichtbaarheid tot de klantbetrokkenheid met digital marketing. In deze baan voelt ze zich thuis, omdat ze zulke inspirerende collega’s heeft met wie ze kan sparren en die haar continu uitdagen. “Ik voel me niet aangevallen door de kritische blik of scherpzinnige opmerkingen van collega’s. Ik zie het juist als stimulans om het meeste uit mijzelf te halen en door te ontwikkelen.”

Online marketingcampagnes Rijksmuseum

Hiervoor werkte Varisha als digital marketingconsultant bij Merkle. Zo was ze verantwoordelijk voor de online marketingcampagnes van het Rijksmuseum, een van haar klanten. “Ik verplaatste me in de gebruiker, analyseerde doelgroepen, keek naar de datahistorie, ging de diepte in. Als de campagne liep, ging het om doormeten, monitoren en bijsturen. Met als doel de optimale performance genereren, tegen de laagste kosten binnen de targetdoelgroep en het budget.”

Voortdurend is ze veeleisend, kijkt ze met een kritische en analytische blik. Onbewust ook buiten werktijd, zelfs als ze pasta in de supermarkt wil kopen. “Die skill heb ik op de VU ontwikkeld en onder meer daardoor ben ik zo goed in mijn werk.” 

Datagedreven speelveld

Veel medestudenten wilden gaan werken voor hippe merken op de consumentenmarkt. Varisha heeft voor financial services gekozen, in de business-to-businessmarkt. Door haar masterscriptie had ze de branche al leren kennen. “De sector is booming; hier zitten grote spelers. Ik hou ervan de diepte in te gaan in een dynamisch en datagedreven speelveld. Bij een potentiële nieuwe baan vraag ik me meteen af of ze mijn ambities wel kunnen bijbenen.”

Varisha Balsingh

“Achteraf besef ik dat je op de universiteit omringd bent door de slimste mensen in je vakgebied”

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas Digitale toegankelijkheid

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam