Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Paulien van der Kruijs

Aan het begin van haar bachelor CIW raakte Paulien gefascineerd door Persuasive Communication. “Daarin leer je hoe je met combinaties van tekst en beeld mensen kunt verleiden tot het kopen van producten of diensten.” De fascinatie bleef en de keuze voor de eenjarige master Multimodal Communication was daarna snel gemaakt.

Ted Talk 

“Het is een kleinschalige master met mensen van alle leeftijden uit allerlei landen. “Naast marketingvakken volgde Paulien onder andere effective genre design. “Hier heb ik zelf een Ted Talk in elkaar gezet. Bij een andere faculteit heb ik brand management gevolgd. Daar leer je hoe je het best een merk neer kan zetten.” 

Haar scriptie gaat over persuasiveness van campagnes op Instagram. “Ik kijk naar verschillende hedonische producten, bijvoorbeeld luxe parfums, high end sportschoenen en met welke communicatiestrategieën je die het best kunt promoten. Endorsement en anchoring spelen hierbij een rol; tekst in combinatie met de inzet van een bekendheid. Er komen hele interessante dingen uit.” 

Student ambassador 

Paulien heeft altijd dingen naast haar studie gedaan. “Omdat ik het zo leuk vond ging het eigenlijk vanzelf. In het eerste jaar van de bachelor ben ik meteen student ambassador geworden. Dan help je bij meeloopdagen of geef je een presentatie op scholen. Daarnaast heb ik een bestuursjaar gedaan en een communicatiestage bij een platform voor vijftigplussers. Nieuwsbrieven schrijven, blogjes maken, social media content, eigenlijk alles wat bij communicatie komt kijken.“  

Toekomst 

Ze heeft al heel wat aanbiedingen gekregen via LinkedIn en Indeed, maar nog geen keuze gemaakt.Ik vind een marketing traineeship interessant, want dan leer je verschillende afdelingen kennen. Er valt nog zoveel te leren.” 

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam