Een uitdagende en inspirerende leergemeenschap

'Pioneers of Education' programma voor junior docenten

Ben jij een juniordocent en beschik je over een basiskwalificatie onderwijs (BKO) en de drive om meer te leren over curriculumvernieuwing en onderwijskundig leiderschap? Dan is dit misschien wel hét programma voor jou.

Bij de VU broedplaats voor junior docenten geloven we dat je leert door te doen terwijl je deel uitmaakt van een inspirerende gemeenschap van gelijkgestemden die in hetzelfde schuitje zitten als jij.

Tijdens het Pioneers of Education programma leidt je jouw eigen onderwijsinnovatieproject. Dat kan een project zijn dat je zelf hebt bedacht of een opdracht van een faculteit. Het programma biedt diverse vormen van ondersteuning om je resultaten te bereiken en tegelijkertijd te leren over jezelf als leider en curriculumontwikkeling en -verandering.

Wij bieden:

• Een leergemeenschap met toegang tot het brede universitaire ondersteuningsnetwerk
  • 6 trainingen over onderwijskundig leiderschap
  • Collegiale consultatie
  • Individuele coaching

Wat vragen we:

• Een passie voor leren en onderwijs
  • Het commitment om een veranderproject te leiden en te leren over leiderschap en jou in de leiderschapsrol.
  • Aanwezigheid tijdens alle sessies.

Voor wie?
Deze cursus is bedoeld voor juniordocenten en voor D4 docenten (eventueel D3) die hun BKO hebben behaald.

Meer over dit programma
Data en contact

Inhoudelijke vragen

Heb je vragen over de inhoud of opbouw van dit programma?

Neem dan contact op met de programmaleider Marieke Parijs m.j.a.parijs@vu.nl.

Of bel Marieke Parijs: 06 27034300.

Praktische vragen

Voor praktische informatie kun je per e-mail contact opnemen met Laura Arnesano via ctl@vu.nl.

Marieke Parijs