Samen bouwen aan een toekomstbestendig curriculum

Ben jij bezig met curriculumvernieuwing of (her)ontwerp? Vind je het leuk om samen met collega’s na te denken over kernvragen zoals: ‘Hoe bereiden we onze studenten vandaag voor op de wereld van morgen?’ Wil je daarnaast deskundige begeleiding, praktische instrumenten en handvatten voor curriculumontwerp en de mogelijkheid om met en van elkaar te leren? En wil je uiteindelijk een compleet (her)ontworpen curriculum voor jouw opleiding in handen hebben? Meld je dan aan voor dit inspirerende en hands-on programma!

Curriculumontwerp geeft ons de mogelijkheid om over de grote lijnen van ons onderwijs na te denken: Waar doen we het voor? Wat willen we met ons onderwijs bereiken? Wat willen we onze studenten meegeven? Deze ‘big ideas’ zijn essentiële vraagstukken die in de hectiek van de alledaagse onderwijspraktijk niet de aandacht krijgen die ze verdienen.

Het programma ‘Big ideas in Curriculum Design - Samen bouwen aan een toekomstbestendig curriculum’ is voor alle collega’s op de VU die zich bezig houden met het (her)ontwerpen van opleidingscurricula. Het programma biedt een mix van inspirerende inhoudelijke input over relevante thema’s in onderwijsontwerp en praktische werksessies met ruimte voor uitwisseling. Het doel is om aan het einde van het programma een toekomstbestendig curriculum voor je opleiding in handen te hebben.

Voor wie?
Dit programma wordt aangeboden aan iedereen die betrokken is bij curriculumontwerp, zoals onderwijs- en opleidingsdirecteuren en opleidings- en vakcoördinatoren.

Afhankelijk van de deelnemers wordt het programma in het Engels of Nederlands aangeboden.

Meer over dit programma
Inhoud
Resultaat
Data en contact

Deelnemers aan het woord

Contact en meer informatie

Inhoudelijke vragen

Neem voor vragen over de inhoud van dit programma contact op met Kerstin Hämmerling, opleider, k.haemmerling@vu.nl.

Praktische vragen

Heb je vragen over inschrijving, planning en betaling neem dan contact op met Laura Arnesano: ctl@vu.nl.

Contactpersoon

• Laura Arnesano