Samen aan de slag met de toetskwaliteit
Toetskwaliteit binnen een opleiding wordt niet alleen bepaald door de individuele toetsbekwaamheid van de examinatoren, maar ook door de manier waarop de processen rondom toetsing georganiseerd zijn. Aan toetskwaliteit werk je samen met de hele opleiding. Toetsing is verweven met het totale onderwijsprogramma: aan de start van een opleiding, tussentijds en als afsluiting van een onderwijseenheid. Om te bepalen of studenten aan de eindtermen voldoen, is het gebruik van assessment analytics een opkomende trend. Hoe ga je daarmee als opleiding aan de slag? De onderwijsadviseurs van het Centre for Teaching & Learning kunnen adviseren, trajecten begeleiden en trainingen verzorgen.
Waar ben je naar op zoek?
Je bent examinator, toets- of opleidingscoördinator, opleidingsdirecteur, decaan, portefeuillehouder onderwijs of lid van de examencommissie en je wilt de kwaliteit van je onderwijs optimaliseren vanuit toetsperspectief. Je zoekt kritische meedenkers in de voorbereiding van midtermreview of accreditatie.
Toetsing VU Centre for Teaching & Learning
De onderwijsadviseurs en docentopleiders van het VU Centre for Teaching & Learning kunnen op verschillende niveaus faciliteren en inhoudelijk adviseren. We hebben aanbod voor opleidingsmanagement, examencommissies, toetscoördinatoren, en docenten/examinatoren.
Frans Kamsteeg, universitair hoofddocent en lid examencommissie:
“De adviseur van het CTL heeft voor de examencommissie een boeiende en interactieve training op maat verzorgd over kwaliteitszorg rondom toetsing en toetsborging. Er was veel ruimte voor het stellen van vragen en het bespreken van praktijkproblemen. De inhoud was kwalitatief goed, zeer compleet en het werd op een prettige manier aangeboden.”

Professionaliseringsmogelijkheden toetsing
Neem contact met ons op
Heb je inhoudelijke vragen? Neem dan contact op met: